شنبه های اعتراضی علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی/ درخواست مبادله فوری اسرا

یک شنبه 2 اردیبهشت 1403 - 19:0:0
شنبه های اعتراضی علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی/ درخواست مبادله فوری اسرا

صهیونیست های معترض خواستار مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از رسانه های فلسطینی، منابع عبری زبان اعلام کردند تظاهرات کنندگان مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو خواستار برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» از برگزاری تظاهرات سراسری در فلسطین اشغالی خبر داد و نوشت که شنبه شب در ۵۵ نقطه در سراسر فلسطین اشغالی تظاهراتی برگزار و طی آن تظاهرات‌کنندگان خواستار تعیین زمان برگزاری انتخابات خواهند شد.

همزمان با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در این جنگ، اراضی اشغالی همواره شاهد تجمعات اعتراضی بوده است و معترضات خواستار آتش بس و استرداد اسرا هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش این رژیم بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند.

این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 2 اردیبهشت 1403 - 16:53:48

دسته بندی :