برگزاری تظاهرات همبستگی با مردم غزه در ۵۴ شهر مغرب

شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 9:44:6
برگزاری تظاهرات همبستگی با مردم غزه در ۵۴ شهر مغرب

کمیته حمایت از آرمان‌های امت اسلامی در مغرب اعلام کرد که روز جمعه ۱۰۷ تظاهرات همبستگی با مردم غزه در ۵۴ شهر این کشور برگزار شده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تظاهرات کنندگان در شهرهای مختلف مغرب اعلام کردند که تا پایان جنگ نسل کشی علیه مردم غزه به اعتراضات خود در حمایت از این باریکه ادامه خواهند داد.
کمیته حمایت از آرمان‌های امت اسلامی در مغرب اعلام کرد  که تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی، همدستی برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با این رژیم را محکوم کردند.
در همین رابطه منابع خبری گزارش دادند که ساکنان شهر شفشاون در مغرب روز جمعه در حمایت از مردم غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در این باریکه دست به برگزاری تظاهرات زدند.
کمتر از دو هفته پیش نیز، شهروندان مراکشی در حمایت از ساکنان نوار غزه برابر جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه طی شش ماه گذشته راهپیمایی برگزار کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی که در شهر المضیق واقع در شمال مراکش برگزار شد با سردادن شعارهایی حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 9:43:39