لحظه به لحظه با صد و نود و پنجمین روز جنایت اسرائیل/ بروز فاجعه ای بی‌سابقه در غزه

پنج شنبه 30 فروردین 1403 - 13:0:0
لحظه به لحظه با صد و نود و پنجمین روز جنایت اسرائیل/ بروز فاجعه ای بی‌سابقه در غزه

حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری برای 195مین روز ادامه دارد؛ این در حالی است که روسیه در نشست شورای امنیت درباره تحولات فلسطین خواستار تحریم این رژیم شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم صهیونیستی در حالی حملات جنایتکارانه خود را در روز 195 به باریکه غزه و کرانه باختری ادامه می دهد که امروز پنجشنبه (روز چهارشنبه به وقت محلی) نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین در حال برگزاری است و برخی از کشورها از جمله روسیه در این نشست خواستار تحریم این رژیم شده اند.

بنابر این گزارش، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه (چهارشنبه به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

در همین حال گروهی از نماینده دموکرات کنگره آمریکا ادعای جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین‌المللی نیست را رد و تاکید کردند که (رژیم) اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند.

بنابر گزارش بامداد پنجشنبه رویترز، در نامه‌ای که از سوی ۲۶ قانونگذار آمریکایی خطاب به لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است، این نمایندگان کنگره آمریکا به مقام‌های دولت بایدن یادآور شده‌اند که برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، نحوه استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی با قوانین این کشور و قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 30 فروردین 1403 - 11:42:25