شهادت بیش از ۱۰ هزار زن در غزه

چهار شنبه 29 فروردین 1403 - 21:0:0
شهادت بیش از ۱۰ هزار زن در غزه

نهاد زنان  سازمان ملل متحد از جان باختن بیش از ده هزار زن در نوار غزه خبر داد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از  القدس العربی،  این سازمان در بیانیه ای آورده است:  بیش از ده هزار زن در غزه کشته شده اند و زنانی که از بمباران و عملیات زمینی اسرائیل نجات یافته اند، آواره و بیوه شده اند و با قحطی روبرو هستند.
نهاد زنان  سازمان ملل متحد در ادامه آورده است: همین موضوع باعث می شود جنگ علیه غزه، جنگ علیه زنان نیز باشد.
براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، تاکنون ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر در این منطقه به شهادت رسیده اند و ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
امور زنان ملل متحد که به برابری جنسیتی  و  کمک به پیشرفت زنان  اهمیت می دهد، حضور نوزده هزار کودک یتیم را در پی شهادت شش هزار مادر در غزه برآورد کرده و افزوده است:  بیش از یک میلیون زن و دختر در نوار غزه قادر نیستند به غذا یا آب آشامیدنی مناسب دست یابند و علاوه بر این بیماری ها در غزه افزایش یافته و شرایط معیشتی غیرانسانی در آنجا حاکم است.
در این حال، «فرانچسکا آلبانِزه،»، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی نیز با بیان اینکه جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی مواجه است،گفت: معیارهای دوگانه‌ای در اروپا درخصوص مساله فلسطین وجود دارد.
آلبانِزه با اشاره به اینکه اسرائیل بیش از ۲۵۰ فلسطینی را به صورت روزانه به قتل رسانده است، اظهار داشت: اسرائیل بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک را در غزه از ۷ اکتبر تاکنون کشته است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 29 فروردین 1403 - 9:45:33