تحولات صد و نود و چهارمین روز طوفان‌الاقصی؛ ادامه بمباران ها

چهار شنبه 29 فروردین 1403 - 8:57:57
تحولات صد و نود و چهارمین روز طوفان‌الاقصی؛ ادامه بمباران ها

در یکصد و نود و چهارمین روز جنگ در غزه، ارتش اشغالگر صهیونیستی از شمال تا جنوب غزه را زیر آماج حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار داد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با گذشت نزدیک به دویست روز از جنگ غزه، از ساعات ابتدایی بامداد امروز مناطق مختلف مسکونی آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای است و همزمان با تأکید دوباره سران رژیم صهیونیستی بر حمله زمینی به رفح، مناطق مختلفی در این شهر مورد هدف حمله پهپادی و توپخانه‌ای قرار گرفت.
خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در اردوگاه مرکز شهر رفح بمباران کردند. در جریان این حمله وحشیانه تعدادی از ساکنان مظلوم نوار غزه به ویژه زنان و کودکان به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.
 در بمباران خانه‌ای در اردوگاه «یبنا» در مرکز شهر رفح تاکنون شهادت هفت نفر از جمله چهار کودک تأیید شده است؛ پیکر شهدا به بیمارستان «الکویت» رفح منتقل شده است. به‌نوشته خبرگزاری شهاب، سازمان امدادرسانی غزه نیز اعلام کرد که نیروهای امدادی همچنان در حال آواربرداری خانه و بیرون کشیدن پیکر شهدا و مجروحین هستند.
همچنین در بمباران خانه‌ای در منطقه «الشجاعیه» در شرق غزه نیز تاکنون 2 نفر شهید شده‌اند و همچنان 9 نفر زیر آوار مانده‌اند و امدادگران در تلاش برای خارج پیکر بی‌جان یا مجروح آن‌ها هستند.
جنگنده‌های ارتش اشغالگر یک خانه در محله «المشاهره» واقع در مرکز شهر غزه نیز را هدف قرار دادند، خانه‌ای که نزدیک 40 نفر در آن زندگی می‌کردند. هنوز آمار شهدا و مجروحان این جنایت منتشر نشده است و نیروهای امدادی در حال آواربرداری هستند.
علاوه برحمله‌های هوایی، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را زیر آتش گرفت.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

شهادت ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه

سازمان ملل از برجای ماندن تعداد زیادی کودک بی سرپرست در نوار غزه بعد از گذشت حدود هفت ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد. سازمان ملل تاکید کرد که تاکنون بیش از شش هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. این سازمان تصریح کرد حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ۱۹ هزار کودک یتیم در این باریکه برجای گذاشته است.

حمله گسترده نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به کرانه باختری

حمله‌های بامدادی نظامیان صهیونیست علیه شهرهای مختلف کرانه باختری همزمان با تداوم تجاوز به نوار غزه ادامه دارد. شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که این نظامیان اشغالگر به شهر طوباس واقع در کرانه باختری یورش بردند. شهر طولکرم نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی ساعت‌های بامداد امروز بوده است.
این متجاوزان اشغالگر در جریان حمله به منطقه بنی نعیم خانه‌های ۲ اسیر فلسطینی به نام‌های محمود علی زیدات و احمد محمد زیدات را منفجر کردند. آنها به منطقه حبله در جنوب شهر قلقیلیه و محله عصیره القبلیه در جنوب نابلس نیز یورش بردند.
علاوه بر حمله‌های نظامیان صهیونیست به کرانه باختری شهرک نشینان مسلح نیز در منطقه عین ابوس واقع در نزدیکی منطقه حواره مستقر شدند. این شهرک نشینان با حمایت عناصر نظامی به سمت خودروهای فلسطینی‌ها در این منطقه حمله کردند.

درگیری نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه با اشغالگران

جوانان فلسطینی در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست به این منطقه با اشغالگران درگیر شدند.
به گزارش فلسطین الیوم، درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و عناصر متجاوز در منطقه بنی نعیم واقع در شرق شهر الخلیل به وقوع پیوسته است. این در حالی است که نیروهای گردان‌های قدس مستقر در شهر طوباس اعلام کردند موفق شدند تجهیزات جنگی نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.
این نیروها تصریح کردند که عناصر متجاوز را در دانشگاه قدس واقع در شهر طوباس هدف قرار دادند. این عملیات نیروهای گردان‌های قدس از طریق یک کمین گسترده در منطقه مذکور علیه نظامیان صهیونیست صورت گرفت.
از سوی دیگر گردان‌های قسام اعلام کردند که یک عملیات موفقیت آمیز علیه نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه انجام داده‌اند. این گردان‌ها تاکید کردند یک نظامی صهیونیست در بیت حانون در شمال نوار غزه هدف تک تیراندازهای فلسطینی قرار گرفت.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن یکی از عناصر یگان شلداگ خبر داد. وی در جریان درگیری‌های زمینی طی روز گذشته در شمال نوار غزه به شدت زخمی شده است. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون 33843 شهید و 76575 نفر دیگر زخمی شده‌اند. بمباران خانه‌های مسکونی نیز از اواخر شب گذشته تا بامداد امروز حداقل سه مرتبه تکرار شده است.

عزت الرشق: معادله جدیدی آغاز شده ، دوران قلدری اسرائیل تمام شده است

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس گفت: تروریسم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه، به نگارش فصل جدیدی منجر خواهد شد و هر چیزی بعد از آن با قبل متفاوت خواهد بود. وی گفت: قلدری یا گردن‌کلفتی و ایجاد هرج‌ومرج در منطقه از سوی رژیم اشغالگر بدون آنکه مسئولیت چیزی را بپذیرد یا کسی او را کنترل کند؛ دیگر به پایان رسیده است.

گزارشگر سازمان ملل : جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبرو است.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد که جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبرو است. آلبانیز گفت: در اروپا استانداردهای دو گانه‌ای در خصوص مساله فلسطین وجود دارد. ما باید با اقدامات تل آویو علیه فلسطینی‌ها به ویژه در نوار غزه رو به رو شویم.
گزارشگر سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

حزب‌الله یک خودروی ارتش صهیونیستی را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که یک خودروی ارتش صهیونیستی را در بدو ورود به منطقه «المطله» در نزدیکی مرز لبنان هدف قرار داده است که تمامی نظامیان داخل آن کشته و یا زخمی شدند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 29 فروردین 1403 - 8:57:52