اذعان یدیعوت آحارونوت: در برابر حماس و حزب الله و ایران اشتباه کردیم!

سه شنبه 28 فروردین 1403 - 8:6:21
اذعان یدیعوت آحارونوت: در برابر حماس و حزب الله و ایران اشتباه کردیم!

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را اقدامی اشتباه ناشی از ارزیابی‌های نادرست کابینه رژیم صهیونیستی از پیامدهای نادرست این حمله دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این رسانه صهیونیستی با اشاره به شکست راهبردی رژیم اسرائیل بعد از عملیات تلافی‌جویانه ایران تاکید کرد «اسرائیل بعد از اقدام به عملیات ترور (حمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق) به مدت دو هفته، از ترس پاسخ ایران فلج شده بود».

روزنامه یدیعوت آحارونوت در ادامه سوال کرد که «چرا باید اساسا چنین عملیات تروری توسط اسرائیل انجام می‌شد؛ عملیاتی که می‌توانست به یک رویارویی جدید برای ارتش اسرائیل که میلیون‌ها برابر پیچیده‌تر از درگیری کنونی در جبهه شمال و جنوب است منجر شود؟ آن هم درحالی که هنوز جنگ در این جبهه‌ها ادامه دارد؟»

این رسانه عبری همچنین با کنایه سوال کرد که مقامات اسرائیلی که پیشتر چندین بار طرح حمله به رفح را تصویب کرده بودند و هنوز موفق به اجرای آن نشده‌اند، چگونه قرار است تهران را تهدید کنند؟

یدیعوت آحارانوت تصریح کرد پاسخ این سوالات در واقع همان پاسخی است که اسرائیلی‌ها درباره دیگر سوالات خود دریافت می‌کنند: اشتباه، اشتباه، ما اشتباه کردیم.

در ادامه گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است، ارزیابی اطلاعاتی اسرائیل بر این مبنا بود که اگر ارتش، فردی را در قلمرو حاکمیتی ایران در دمشق ترور کند، این کشور روش عملیاتی خود را تغییر نخواهد داد. اما این محاسبات اشتباه بود و مثل اینکه مقامات اسرائیلی فراموش کرده بودند اسرائیل دیگر نمی‌تواند تهدید کننده باشد و یک کابینه غیرقابل اعتماد دارد و ارتش آن هم چندین بار دچار خطا شده است.

یدیعوت آحارانوت ادامه داد، در حالی که «اسرائیل» می‌دانست توسط یک حلقه آتشین (اشاره به گروه‌های مقاومت) محاصره شده است، آیا اجرای عملیات ترور در دمشق ضروری بود؟ «اسرائیل» با این کار خود ثابت کرد که واقعا نمی‌خواهد طرز فکر خود را درباره گام‌های دراماتیک از سوی دشمن تغییر دهد.

این رسانه عبری در ادامه به سابقه طولانی رژیم صهیونیستی در اشتباه محاسباتی اشاره و اعلام کرد که در جنگ مه 2021 (نبرد شمشیر قدس) ارزیابی «اسرائیل» بر این بود که حماس هرگز تهدیدات خود را عملی نمی‌کند. همچنین درباره عملیات 7 اکتبر 2023 هم ارزیابی نهادهای «اسرائیل» این بود که حماس هیچ اقدامی انجام نخواهد داد اما دیدیم که هر دوبار «اسرائیل» اشتباه کرد.

در ادامه مقاله این رسانه صهیونیستی آمده است، به همین ترتیب ترور اعضای سپاه پاسداران ایران با هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق هم ناشی از یک اشتباه محاسباتی دیگر «اسرائیل» بود؛ جایی که اسرائیلی‌ها درباره واکنش ایران اشتباه کردند و نتیجه این شد که ایران یک حمله تاریخی ضد «اسرائیل» انجام داد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 28 فروردین 1403 - 8:6:16