شگفتی رسانه‌های صهیونیستی از همکاری بی سابقه اردن

دو شنبه 27 فروردین 1403 - 14:0:0
 شگفتی رسانه‌های صهیونیستی از همکاری بی سابقه اردن

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت: اردن ده‌ها هواپیمای بدون سرنشین ایران را که در راه اسرائیل بودند در یک همکاری بی سابقه با تل آویو رهگیری و منهدم کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یک نویسنده عرب زبان ساکن آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به همکاری اردن با رژیم صهیونیستی نوشت: حتی خود اسرائیلی‌ها نیز خدمت شاه اردن را باور نمی‌کنند.

گفتنی است کاربران عرب زبان در شبکه‌های اجتماعی از اقدامات اردن در خیانت به جهان اسلام و همراهی با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرده اند.
کاربران عرب در شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس زیر نوشتند: پادشاه اردن و ولیعهدش تا آخرین قطره خونِ مردمِ اردن آماده دفاع از رژیم صهیونیستی هستند!
دراین حال کانال تلگرام شبکه تلویزیونی اردن اعلام کرد: در اعتراض به اظهارات توهین کننده به اردن که در خبرگزاری ایران منتشر شد، سفیر ایران را احضار کردیم.
دراین حال، رادیو ار. اف‌. ای فرانسه اعلام کرد ، اردن طی حمله ایران به اسرائیل، ده‌ها موشک و پهپاد ایرانی را که قصد داشتند با عبور از حریم هوایی این کشور (اردن) به اهدافی در اسرائیل برخورد کنند هدف قرار داد.
رادیو ار. اف‌. ای فرانسه این اقدام اردن را کمک به دولت اسرائیل توصیف کرد.
اما  «عُمر» شهروند اردنی، در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: گمان می‌رفت اردن به موشک‌های ایران اجازه عبور دهد، چرا که ایرانی ها، دشمن ما و دشمن همه اعراب را هدف قرار دادند.
نور، یک شهروند دیگر اردنی گفت: مداخله اردن به این معناست که امان مانند آمریکا و انگلیس در دفاع از اسرائیل شرکت کرده و این برای ما شرم آور است.
وی تاکید کرد اردن باید از جانبداری از طرفین مناقشه اجتناب کند.
 ناظران اردنی نگران هستند که مداخله اردن در حمله ایران به اسرائیل، به رویارویی نظامی با قدرت‌های منطقه منجر شود و این در حالی است که مقامات اردنی اقدام خود را اینگونه توجیه کرده اند که پاسخ آنها به موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی، در درجه اول، با هدف محافظت از اردنی‌ها و همچنین حاکمیت حریم هوایی این کشور بوده است. 
این در حالی است پیش از این دولت اردن به جنگنده های رژیم صهیونیستی برای عبور از حریم هوایی این کشور به منظور حمله به اهداف سپاه پاسداران در خاک سوریه مجوز داده بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 27 فروردین 1403 - 11:48:55