تحلیلگر عرب: زمان رهایی از اقدامات شرورانه رژیم صهیونیستی فرا رسیده است

دو شنبه 27 فروردین 1403 - 19:0:0
تحلیلگر عرب: زمان رهایی از اقدامات شرورانه رژیم صهیونیستی فرا رسیده است

تحلیلگران عرب با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کردند که تهران از خود دفاع کرد و جهان عرب باید حامی این اقدام تنبیهی باشد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  تحلیلگر روزنامه رای الیوم در ابتدای مطلب خود با اشاره به واکنش مصر به حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی آورده است: در شرایطی که موضع رسمی مصر بی طرفی بود و این از بیانیه وزارت خارجه آن نمایان شد اما مردم مصر به شدت از حمله ایران به اسرائیل غرق شادی شدند.
وی افزوده است : زمان رهایی از اقدامات شرورانه رژیم صهیونیستی فرا رسیده است و تل آویو باید تاوان جنایاتش را در غزه بپردازد.
«عبدالله الاشعل» دستیار سابق وزیر امور خارجه مصرنیز در این باره گفت: اسرائیل متجاوز است و ایران از خودش دفاع می‌کند. آمریکا از اسرائیل متجاوز حمایت می‌کند و جهان عرب باید حامی اقدام تدافعی ایران باشد.
همچنین «زهدی الشامی» سیاستمدار مصری در این باره ابراز عقیده کرد: جنگ اسرائیل علیه غزه پس از واکنش ایران به حمله به کنسولگری‌اش به سمت جنگ منطقه ای گسترش می‌یابد و  تل آویو و واشنگتن مسئول هستند.
از سوی دیگر، «عبدالناصر سلامه» سردبیر اسبق الاهرام گفت: اردن در حمایت از رژیم صهیونیستی وارد عمل شد و این سئوال مطرح می شود که اگر موشک از اسرائیل (سرزمین های اشغالی) به سمت ایران شلیک شود، بازهم اردن کاری را می کرد که با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی کرد!
رای الیوم در ادامه آورده است: این درحالی است که دفاع شتابزده آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی موجب ناخرسندی بسیاری شد که تداوم حمایت آمریکا و متحدانش از دست پرورده خود را محکوم کردند.
«مصطفی کامل» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره یکی از این افراد بود که به شدت از رویکرد حمایتی غرب انتقاد کرد.
وی افزود: اسرائیل فرزند لوسی است که مرتکب حماقت هایی می شود و اطمینان دارد که اربابانش (غرب و آمریکا) از او حمایت می کنند تا کارهای او را لاپوشانی کنند اما جرات ندارند که از او بخواهند عاقل باشد.
«عمرو الشوبکی» استاد علوم سیاسی مصری نیز گفت: ایران همان طور که قابل پیش بینی بود، واکنش نشان داد.
وی در این حال هشدار داد: یک اشتباه کوچک در محاسبات از هر طرفی می تواند جنگ فراگیر را رقم زند که آمریکا وارد عمل خواهد شد؛ به ویژه در سایه جنگ روسیه و اوکراین و دست بالا داشتن مسکو در جنگ، و کل دنیا و منطقه در برابر خطر بزرگی قرار خواهد گرفت.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.
در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 27 فروردین 1403 - 10:14:37