صد و نود و دومین روز طوفان الاقصی؛ تشدید حملات علیه غزه

دو شنبه 27 فروردین 1403 - 9:6:40
 صد و نود و دومین روز طوفان الاقصی؛ تشدید حملات علیه غزه

حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بازگشت برخی از آوارگان فلسطینی به منازل خود در شمال این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنگ و تجاوزات رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه وارد یکصد و نود و دومین روز پیاپی خود شد و اشغالگران بار دیگر منازل مردم در نوار غزه را بمباران کردند.
گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در اطراف منطقه الفخاری واقع در جنوب شرق خان یونس هدف قرار دادند. 
خبرنگار شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد که این جنگنده‌های متجاوز حمله‌هایی را علیه اطراف بیمارستان شرق شهر خان یونس طی بامداد امروز انجام دادند.
غرب شهر غزه طی ساعت‌های گذشته شاهد حمله‌های گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است. در این میان توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مجدداً نوار غزه را زیر آتش گرفته و حمله‌هایی را علیه منطقه مرکزی شمال اردوگاه النصیرات انجام داد.
این در حالی است که با وجود تشدید حمله‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برخی از آوارگان فلسطینی به منازل خود در شمال این باریکه بازگشتند.
شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که در سایه تدابیر شدید نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه، روز گذشته برخی از فلسطینی‌هایی که خانه‌های خود را در این منطقه ترک کرده بودند به منازل خود بازگشتند.
آنها تاکید کردند: ما به قدری خوشحال هستیم که انگار روز عید است. خسته شده‌ایم و می‌خواهیم خانه‌های خود و خویشاوندانمان را ببینیم.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است :

یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به تجاوزات خود علیه شهرهای سراسر کرانه باختری ادامه دادند. این عناصر متجاوز به منطقه کفر اللبد واقع در شرق طولکرم حمله کردند. شهرک نشینان صهیونیست نیز با پرتاب سنگ خودروهای فلسطینی‌ها را در نزدیکی اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله هدف قرار دادند.
منطقه السموع واقع در جنوب الخلیل و منطقه یعبد در جنوب غرب جنین نیز شاهد حمله این عناصر متجاوز بوده است. نظامیان صهیونیست همچنین به روستای فقوعه واقع در شمال شرق شهر جنین نیز یورش بردند. در جریان این حمله‌های عناصر صهیونیست به کرانه باختری تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی بازداشت شدند. آنها حین حمله به منطقه حبله واقع در جنوب قلقیلیه از بمب‌های صوتی نیز استفاده کردند.
منطقه‌های بلعا در شرق طولکرم و مزرعه شرقی در شمال شرق رام الله نیز شاهد حمله‌های عناصر صهیونیست بوده است.

درگیری جوانان فلسطینی با متجاوزان در کرانه باختری

حمله نظامیان صهیونیست به شهرهای مختلف کرانه باختری طی بامداد امروز با واکنش ساکنان این منطقه‌ها رو به رو شد.
شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که در جریان یورش عناصر متجاوز به منطقه بیت امر واقع در شمال الخلیل جوانان این منطقه به مقابله با نظامیان صهیونیست برخواسته و با آنها درگیر شدند.
همچنین گزارش شده است که درگیری‌هایی میان صهیونیست‌ها و جوانان فلسطینی در منطقه کفر اللبد واقع در شرق طولکرم به وقوع پیوسته است.
نیروهای مقاومت نیز از پای ننشسته و برای متوقف کردن پیشروی عناصر متجاوز وارد عمل شدند. این نیروها نظامیان صهیونیست را در نزدیکی طوباس با بمب‌های دستی هدف قرار دادند.
طی ساعت‌های گذشته گروهان‌های قدس اعلام کردند مقر فرماندهی و کنترل نیروهای اشغالگر را در اطراف دانشگاه فلسطین در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.
روز گذشته نیز منابع فلسطینی از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در بخش‌های شمالی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه خبر دادند.

حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان اروپایی در شرق خان یونس

منابع خبری گزارش دادند که جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان اروپایی در شرق خان یونس حمله کردند. بر اساس این گزارش، اشغالگران همچنین اطراف شهرک  الفخاری در جنوب شرقی نابلس را هدف قرار دادند.
نظامیان صهیونیست همچنین به شمال اردوگاه النصیرات و شمال غربی اردوگاه الجدید در مرکز نوار غزه حمله کردند.

اعتراف تحلیلگر صهیونیست به بحران تصمیم‌گیری  در تل آویو

رونن برگمن، روزنامه نگار و کارشناس برجسته امنیتی صهیونیستی در توئیتی که در صفحه ایکس خود منتشر کرده است درباره بحران تصمیم گیری در میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه در شورای کابینه جنگی این رژیم پس از عملیات تلافی جویانه ایران نوشت: اگر اجازه پخش زنده جلسات کابینه جنگی اسرائیل در یوتیوب میسر بود، دست کم 4 میلیون نفر (نیمی از ساکنین سرزمین های اشغالی)  به منظور فرار در فرودگاه بن گوریون جمع شده بودند.

ادعای سنتکام: حدود 80 پهپاد و موشک بالستیک از سمت ایران و یمن را رهگیری کردیم

فرماندهی مرکزی تروریستهای آمریکایی(سنتکام) ادعا کرد که این کشور توانسته حدود 80 پهپاد و 6 فروند موشک بالستیک را که طی روزهای 13 و 14 آوریل  از سوی ایران و یمن علیه اسرائیل شلیک شده بود، منهدم کند.

تماس تلفنی آستین با بن سلمان و تاکید مجدد بر حمایت نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با خالد بن سلمان همتای سعودی خود، پاسخ کوبنده موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در پاسخ به تجاوز اخیر این رژیم به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را به عنوان «حملات بی سابقه» توصیف کرد و مدعی شد ایالات متحده برای تشدید تنش تلاش نمی کند، ولی همچنان به حمایت از اسرائیل ادامه خواهد داد.

افشای جزئیات جدیدی از رخنه موشک‌های ایران در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی

یک رسانه آمریکایی به نقل از یکی از مقامات ارشد آمریکایی جزئیات جدیدی از رخنه موشک‌های ایران در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی و ضربه به دو پایگاه این رژیم فاش کرد.
شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، در گزارشی به نقل یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت: حداقل 9 موشک ایران با شکستن پدافند هوایی اسرائیل به دو پایگاه هوایی اسرائیل ضربه زدند. این مقام اعتراف کرد که در اصابت 5 موشک به پایگاه نواتیم یک هواپیمای ترابری سی‌-130 و یک باند پروازی که به گفته این مقام مورد استفاده نبوده و تأسیسات انبار و نگهداری خالی ضربه و خسارت دید.
به گفته وی 4 موشک دیگر به پایگاه هوایی «نقب» اصابت کرده اند. با این حال این مقام آمریکایی مدعی شد که خسارات جدی در این حمله گزارش نشده است.
اعتراف این مقام آمریکایی به رخنه و ضربه موشک‌های ایران در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی درحالی است که مقامات صهیونیست مدعی هستند که رژیم اشغالگر 99 درصد از موشک‌های کروز و بالستیک ایران که در حمله تلافی‌جویانه یکشنبه علیه اسرائیل به کار گرفته شدند را رهگیری کرده است.

پایان نشست شورای امنیت بدون صدور قطعنامه یا بیانیه

نشست شورای امنیت سازمان ملل که با هدف بررسی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و به درخواست این رژیم اشغالگر تشکیل شده بود، بدون صدور قطعنامه یا بیانیه ای به کار خود پایان داد.
در این نشست آمریکا و دیگر متحدانش به حمایت تمام قد از جنایات بی وقفه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تجاوزگری و ماجراجویی نظامی این رژیم علیه کشورهای منطقه پرداختند و پاسخ کاملا مشروع و قانونی ایران به تجاوز اخیر صهیونیستها به کنسولگری اش در دمشق را محکوم کردند.
نماینده رژیم اشغالگر هم در این نشست به لفاظی و طرح ادعاهای مضحک و بی اساس در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات مستمر این رژیم علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای منطقه پرداخت.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین: عملیات قهرمانانه ایران پشتیبانی عملی از ملت و مقاومت شجاع غزه است

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بیانیه ای: ما بر قرار گرفتن خود در کنار جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروعش از حاکمیت و کرامت ملی خود هستیم، ایران درسهای شجاعت، ایستادگی و ثبات را با این ضربه به رژیم وحشی اسرائیل نشان داد. ایران موفق شد صداهایی را که مدعی بودند تهران به جنایت وحشیانه اسرائیل در حمله به کنسولگری اش در دمشق پایتخت سوریه پاسخ نخواهد داد، خفه کند و ثابت کند که حرفش با عملش یکی است تا با این عملیات، درس پایبندی و چنگ زدن به حاکمیت ملی در برابر هرگونه تجاوزگری اسرائیل را به ملتها و  دولتهای منطقه یاد بدهد.

واکنش زلنسکی به تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین حملات موشکی و پهپادی گسترده ایران به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در پاسخ به تجاوز اخیر این رژیم به ساختمان کنسولی ایران در دمشق را محکوم کرد و از آمریکا و دیگر کشورهای غربی خواست همانگونه که از رژیم اسرائیل حمایت می کنند، از اوکراین هم حمایت کنند.

وزیر خارجه کوبا: اسرائیل به خاطر تجاوزاتش باید مجازات شود

پرونو رودریگرز وزیر خارجه کوبا: ما همواره درباره خطرات فرار اسرائیل از مجازات به سبب اقدامات تجاوزکارانه علیه کشورهایی در خاورمیانه هشدار داده ایم که این اقدامات با همدستی و حمایت دولت آمریکا صورت می گیرد.

تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه شهرک صدیقین در جنوب لبنان را بمباران کردند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 27 فروردین 1403 - 9:6:35