مشارکت و کمک چهار کشور به رژیم صهیونیستی در حمله تلافی جویانه ایران

یک شنبه 26 فروردین 1403 - 20:0:0
مشارکت و کمک چهار کشور به رژیم صهیونیستی در حمله تلافی جویانه ایران

بنابر گزارش روز یکشنبه عربی 21، برخى کشورها از مشارکت خود برای کمک به رژیم صهیونیستی در دفع حملات ایران به "اسرائیل" که شب گذشته انجام شده، خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از گزارش عربی 21، کشورهای مشارکت کننده برای کمک به رژیم اسراییل عبارتند از:

ايالات متحده امريكا

وزارت "جنگ" امریکا (پنتاگون)، ادعا كرد که نیروهای امریکایی حاضر در منطقه خاور میانه ده ها موشک و پهپاد پرتاب شده از سوى ایران، عراق، سوریه و یمن را رهگیری کرده است.

در ادعاهاى نقل شده از سوی مسئولين امريكائى در گفت وگو با شبکه سی ان ان، خاطرنشان شده که نیروهای آمریکایی بیش از 70 پهپاد انتحاری و حداقل 3 موشک بالستیک ايران را در جریان پاسخ به حمله رژيم صهيونيستي رهگیری کرده اند.

در این میان یکی از این مسئولین گفته است "ناوگان جنگی دريايي امریکا موشکهای بالستیک را در دریای مدیترانه ردیابی کرده است".

فرانسه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که فرانسه از جمله کشورهایی است که در زمینه دفاع در برابر حمله ایران به "اسرائیل" شرکت كرده است. این سخنگوی صهیونیست گفته "فرانسه فناوری، هواپیما و رادارهای بسیار خوبی دارد و من می‌دانم که آنها در گشت‌زنی در حریم هوایی ما سهیم هستند".

انگلیس

بنابر این گزارش، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز امروز گفته که نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در جریان حمله شب گذشته ایران به اسرائیل "تعدادی" از پهپادهای پرتاب شده از سوی تهران را سرنگون کرده است.

اردن

عربی 21 در ادامه به نقل از دو منبع امنیتی منطقه گفته که نیروی هوایی اردن ده ها پهپاد ایرانی را که از حریم هوایی این کشور عبور کرده و به سمت رژیم اسرائیل در حرکت بودند، رهگیری و سرنگون کرده است.

این دو منبع گفته اند که ارتش اردن نیز در حالت آماده باش قرار دارد و سامانه های راداری هرگونه فعالیت پهپادی که از سمت عراق و سوریه می آید، را رصد می کنند.

بنابر این گزارش، "بشر الخصاونه" نخست وزیر اردن گفته که نیروهای اردنی شب گذشته برخی از "اجسام پرنده" را که وارد حریم هوایی ما شده بودند دفع کرده اند.

"ایمن الصفدی" وزیر امور خارجه اردن نیز خاطرنشان کرده که ما به اقدامات لازم برای حفظ امنیت و حاکمیت اردن ادامه می دهیم و اجازه نمی دهیم امنیت ما به خطر بیافتند.

#وعده صادق

#انتقام قانونی

#دفاع مشروع

#تنبیه متجاوز


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 26 فروردین 1403 - 18:21:8