شکوه نماز عید فطر در میان مسلمانان جهان

پنج شنبه 23 فروردین 1403 - 20:0:0
شکوه  نماز عید فطر در میان مسلمانان جهان

نماز عید فطر در کشورهای مختلف جهان همزمان با عید سعید فطر برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شهروندان استانبول نماز عید فطر را در مساجد بزرگ و تاریخی این شهر اقامه کردند.    

شمار زیادی از شهروندان استانبول برای اقامه نماز عید فطر در ساعات اولیه صبح به مساجد بزرگ و تاریخی این کلانشهر رفتند.

مساجد ایاصوفیه، ایوب سلطان، سلیمانیه، سلطان احمد، چاملیجا و تقسیم از ساعات اولیه صبح مملو از نمازگزاران شدند.

به دلیل پر شدن مساجد گروهی از نمازگزاران مجبور شدند در خارج از مسجد نماز خود را اقامه کنند.

حضور بشار اسد در نماز عید فطر

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه صبح امروز نماز عید سعید فطر را به همراه سایر نمازگزاران در مسجد «التقوی» در منطقه «مشروع دمر» واقع در دمشق اقامه کرد.

بشار اسد امروز همچنین با بسیاری از پادشاهان و رؤسای کشورهای عربی به مناسبت عید فطر به تبادل تبریک پرداخت.

تظاهرات حمایت از غزه در اردن پس از اقامه نماز عید

مردم اردن نیز پس از اقامه نماز عید فطر در حمایت از غزه و مقاومت تجمع برگزار کرده و شعارهایی در حمایت از مقاومت سر دادند.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، صبح امروز مردم اردن پس از اقامه نماز عید فطر در حمایت از غزه و مقاومت تجمع برگزار کرده و شعار در حمایت از عملیات بزرگ قسام در خان یونس شعار سر دادند.

بر اساس این گزارش، اردنی‌ها با سردادن شعارهایی از عملیات کمین الابرار قسام در خان یونس تمجید کردند.

عید فطر در غزه

مردم غزه نیز بعد از یک ماه روزه‌داری در زیر آتش صهیونیست‌ها در حالی که شاهد شهادت عزیزان خود بودند و در میان کمبود شدید مواد غذایی که هشدارهای قحطی و گرسنگی عمدی را از سوی رهبران و نهادهای امدادی جهان به دنبال داشت، نماز عید فطر را در میان ویرانه‌های به جا مانده از این حملات سهمگین به جا آوردند.

فلسطینیان غزه با اندوه سنگین از دست دادن عزیزان و در حالی که با یک وقفه نسبی در حملات ارتش صهیونیستی شاهد ویرانی گسترده خانه‌های خود در نقاط مختلف نوار غزه بودند به پایان ماه مبارک رمضان رسیدند.

براساس گزارش شبکه‌های مختلف عربی، مردم غزه نماز عید فطر را بر ویرانه‌های مساجد و خانه‌هایشان و در زیر باران برگزار کردند.

پیام تبریک پوتین به مناسبت عید فطر

پایگاه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در پیامی به مسلمانان عید فطر را تبریک گفت و همچنین خطاب به مسلمانان روسیه، ادغام آنها در جامعه روسیه را در تمامی سطوح به‌ویژه نهادهای خیریه و آموزشی ستود.

وی افزود: ما برای موضع قاطع روحانیون مسلمان که قاطعانه با تلاش‌های افراط‌گرایان از انواع مختلف برای منحرف کردن ارزش‌های اسلام و کاشتن بذر نفرت و نابردباری مخالفت می‌کنند، احترام زیادی قائلیم.

نماز عید فطر در مسجد جامع الازهر

همچنین، نماز عید سعید فطر با حضور هزاران نمازگزار در مسجد جامع الازهر در قاهره برگزار شد و کودکان، جوانان، زنان و مردان مصری تکبیرگویان در صحن‌های این مسجد حاضر شدند و نماز عید فطر را اقامه کردند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر نیز با حضور در مسجد بزرگ وابسته به مرکز فرهنگی اسلامی قاهره جدید به همراه نمازگزاران نماز عید را اقامه کردند.

تأکید ملت یمن بر ادامه حمایت از غزه در روز عید فطر 

 به گزارش العالم، ملت یمن در جوی آکنده از معنویت و با پخش تکبیر از بلندگوهای مساجد آیین‌های عید فطر را به جا آوردند.

اما امسال به دلیل اوضاع وخیم غزه و ادامه حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه، حال و هوای عید به نحو دیگری بود و ملت یمن در این روز بر ادامه حمایت‌های مردمی و جمع‌آوری و ارسال کمک‌های بشردوستانه و حمایت‌های نیروی مسلح یمن از غزه و مقاومت فلسطین تأکید کردند.

فؤاد ناجی، عضو انجمن علمای یمن در این باره گفت: به دلیل ظلمی که در حق شهروندان غزه می‌شود، ما امسال شادی عید نداریم و به برادرانمان در غزه می‌گوییم مقاومت کنید که ما با شما هستیم.

مردم یمن معمولا در عید فطر به زیارت مزار شهدا می‌روند و از آنها به دلیل جانفشانی در راه آزادی کشور تجلیل می‌کنند و سپس به دیدار خویشاوندان خود می‌روند و در بوستان و گردشگاه‌ها تفریح می‌کنند.

 

اقامه نماز عید فطر در افغانستان

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مردم افغانستان تحت تدابیر شدید امنیتی نماز عید فطر را در سراسر این کشور اقامه کردند.

نماز عید فطر به ویژه در مساجد جامع شهرهای کابل، هرات و قندهار با حضور گسترده نمازگزاران برگزار شد.

نیروهای طالبان به دلیل احتمال انجام حملات تروریستی توسط داعش، تدابیر امنیتی شدیدی در ورودی مساجد اتخاذ کردند.

همچنین، مسلمانان کشورهایی از جمله فیلیپین، اندونزی، پاکستان، مالزی، چین، مصر و همچنین انگلیس، آلمان، روسیه، بوسنی و هرزگوین امروز با برپایی نماز عید فطر، پایان ماه مبارک رمضان را گرامی داشتند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 23 فروردین 1403 - 19:10:1

دسته بندی :