تحولات صد و هشتاد و هفتمین روز طوفان‌الاقصی ؛ جنایت جدید صهیونیست ها در غزه

چهار شنبه 22 فروردین 1403 - 13:0:0

عید فطر اهالی غزه از ساعات بامدادی با غرش جنگنده‌ها و بمباران مناطق مختلف و پرواز پهپادهای ارتش اشغالگر همراه شده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  امروز در فلسطین و غزه همچون دیگر کشورهای اسلامی عید فطر است، اما دیگر خبری از جشن و شادی نیست، خانه‌ای برای دید و بازدید نیست و خیابان‌ها به جای بوی شیرینی و حلوا بوی خاک و خون می‌دهد؛ هیچ مرد و زنی نمی‌خندد و هیج کودکی لباس نو به تن ندارد. اشغالگران گویا از سر حقد و کینه امروز به شدت حملات خود افزوده‌اند.
در این راستا اواخر شب گذشته، جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند؛ جنایتی که حداقل 14 شهید به جا گذاشته و تعدادی نیز زخمی شده‌اند؛ باز هم بیشتر شهدا زنان و کودکان بودند.
خبر دیگر اینکه، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای تاکید کرد در ادامه جست و جو برای یافتن پیکرهای شهدا در بیمارستان شفا پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر صهیونیستی، ابعاد وسیع‌تری از جنایات اشغالگران در این بیمارستان آشکار می‌شود. در کنار تخریب و آتش زدن بخش‌های این بیمارستان و خارج کردن کامل آن از خدمت، تیم‌های امداد و نجات پیکرهای صدها شهید را در این بیمارستان و محوطه‌های اطراف آن پیدا کردند که اشغالگران اسرائیلی آن‌ها را زیر آوار دفن کرده بودند تا اینگونه جنایت خود علیه این بیمارستان و بیماران، آوارگان و کادر درمانی و پزشکی در داخل آن را مخفی کنند.
حماس افزود که دشمن صهیونیستی تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی را که خواستار محافظت از غیرنظامیان و بیمارستان‌ها است، زیر پا گذاشته و این بیمارستان‌ها را هدفی مشروع برای ارتش شکست خورده خود قرار داده که این جنایات با هدف کوچاندن فلسطینیان از طریق تخریب همه مؤلفه‌های زندگی در نوار غزه صورت می‌گیرد.
طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون 33360 نفر شهید و 75993 نفر دیگر زخمی شده‌اند که 70 درصد قربانیان زنان و کودکان هستند، با عقب نشینی ارتش اشغالگر از خان یونس همچنین فرصتی برای بیرون کشیدن پیکر مطهر شهدا فراهم شده است.
در بخش تحولات سیاسی نیز علی رغم ابراز خوش‌بینی برخی محافل رسانه‌ای در خصوص احتمال توافق بر سر آتش‌بس، جنبش حماس روز گذشته اعلام کرد که اسرائیل همچنان به مواضع پیشین خود اصرار دارد.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است :

درگیری‌ها در الشجاعیه

نیروهای مقاومت فلسطینی از اواخر شب گذشته تا ساعات بامدادی امروز درگیری‌های شدیدی را در محله «الصناعیه» واقع در منطقه «الشجاعیه» آغاز کردند، عزالدین القسام، نیز خبر داد که به همراه «کتائب مجاهدین»، محل تجمع نظامیان اشغالگر در جنوب غربی شهر غزه را با خمپاره هدف قرار داده است.

شکار پهپاد ارتش صهیونیستی

گروه مقاومت «کتائب مجاهدین» (شاخه نظامی جنبش مجاهدین فلسطینی) خبر داد که با موشک «سام-7» یک فروند پهپاد تهاجمی ارتش اشغالگر را در غرب شهر غزه منهدم کرده است.

بمباران خانه‌ای در اردوگاه جبالیا

پهپادهای ارتش صهیونیستی بامداد امروز خانه‌ای متعلق به خانواده «عسیله» در شرق اردوگاه جبالیا در شمال غزه را بمباران کردند که چندین شهید و مجروح به دنبال داشت.

بایدن بار دیگر نقش منتقد به خود گرفت: سیاست نتانیاهو در غزه اشتباه است

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی گفت: سیاست بنیامین نتانیاهو در غزه اشتباه است و با او هم‌نظر نیستم، از اسرائیل می‌خواهم در غزه آتش‌بس برقرار کند.
وی افزود: از اسرائیلی‌ها می‌خواهم تا اجازه ورود تمامی مواد غذایی و دارویی به غزه را بدهند، هیچ عذری برای عدم تأمین نیازهای پزشکی و غذایی برای ساکنان غزه وجود ندارد و لازم است تا این کار هم اکنون صورت گیرد.

ژنرال صهیونیستی: پیروزی در غزه توهم است

«اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش اشغالگر صهیونیستی به شبکه 7 این رژیم گفت: «نمی‌توان در غزه پیروزی قاطعی به دست آورد؛ این توهم است و با این سخن [مقامات اسرائیلی] مردم را فریب می‌دهند».

ایرلند به دنبال به رسمیت شناختن کشور فسلطین 

دولت ایرلند به دنبال به رسمیت شناختن کشور فسلطین در این کشور از سوی وزارت خارجه است. وزیر امور خارجه ایرلند اعلام کرد طرحی رسمی را به دولت برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ارائه خواهد داد.

سندرز: سابقه اسرائیل در زیر پا گذاشتن حقوق بشر وحشتناک است

برنی سندرز نماینده مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه واشنگتن نباید در استفاده ابزاری از قطحی به عنوان یک سلاح بر علیه مردم فلسطین در غزه با رژیم صهیونیستی شریک باشد، تاکید کرد: سابقه (رژیم) اسرائیل در زیر پا گذاشتن حقوق بشر وحشتناک است.
نماینده مجلس سنای آمریکا از ایالت ورمونت، در پستی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم موقتاً گذرگاه مرزی بیت حانون در شمال غزه را باز خواهد کرد تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری وارد غزه شود، نوشت: با توجه به سوابق وحشتناکی که اسرائیل تاکنون در زیر پا گذاشتن حقوق بشر از خود به نمایش گذاشته است، خواستار انجام نظارت روزانه بر انجام دقیق تعهد نتانیاهو برای ارسال بیشتر کمک‌های بشردوستانه به غزه هستم.

سخنگوی یونیسف: غزه در آستانه ویرانی و قحطی قرار دارد

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد یونیسف اعلام کرد که غزه با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در آستانه ویرانی و قحطی قرار گرفته است. «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد در سخنانی گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در غزه زندگی می‌کنند و این منطقه در آستانه ویرانی و قحطی قرار دارد.
سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد تصریح کرد: فلسطینیان در سایه شرایطی بسیار دشوار برای زنده‌ماندن مبارزه می‌کنند. پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، امید زیادی وجود داشت که آتش‌بس برقرار شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 22 فروردین 1403 - 10:18:53