اقامه نماز عید فطر در مسجد الاقصی

چهار شنبه 22 فروردین 1403 - 9:31:2

هزاران نمازگزار فلسطینی صبح امروز(چهارشنبه) به رغم تدابیر امنیتی شدید نظامیان صهیونیستی نماز عید سعید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حدود ۶۰ هزار فلسطینی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در صحن‌های مسجدالاقصی در قدس اشغالی، نماز عید فطر را به جای آوردند.
اداره اوقاف اسلامی و امور مسجد الاقصی در قدس اعلام کرد که حدود ۶۰ هزار مسلمان نماز عید سعید فطر را در محوطه مسجدالاقصی اقامه کردند.
نمازگزاران پس از پایان نماز به خطبه عید سعید فطر گوش سپردند که خواستار حضور مستمر آنان در مسجد الاقصی برای دفع نقشه های مشکوک و خطرناکی شد که اشغالگران به دنبال تحمیل آن در این مسجد هستند.

در این خطبه تاکید شد که مسجدالاقصی خط قرمز است و مردم فلسطین یا امت اسلامی در شرق و غرب کره زمین نمی‌توانند اجازه دهند به آن هتک حرمت شود.
خطیب مسجدالاقصی در خطبه عید سعید فطر گفت: پایداری مردم فلسطین گواهی بر وفاداری آنهاست و آنها آشکارا بر حق هستند.
وی با بیان اینکه وقتی فرزندانمان را می‌کشند چگونه خوشحال باشیم، ادامه داد: ای اهل بیت المقدس و حومه بیت المقدس، حق مسجد الاقصی را ادا کردید، الاقصی را رها نکنید.
برخی منابع اعلام کردند که نظامیان اشغالگر  با تدابیر امنیتی شدید، مانع ورود بسیاری از نمارگزاران به مسجد الاقصی جهت اقامه نماز عید فطر شدند.
المیادین گزارش داد که نیروهای اشغالگر پس از پایان نماز عید سعید فطر به تعدادی از نمازگزاران در مسجد الاقصی حمله کردند. نیروهای اشغالگر نمازگزاران را مجبور به ترک مسجد الاقصی می کنند تا برای ازسرگیری یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی آماده شوند. موانع شدید اسرائیل مانع از حرکت هزاران فلسطینی از کرانه باختری به سمت قدس اشغالی شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 22 فروردین 1403 - 9:30:17