خبرگزاری فرانسه خبر داد:

گالانت: خروج نیرو‌ها از خان یونس با هدف حمله به رفح است

دو شنبه 20 فروردین 1403 - 10:50:20

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت نیرو‌های اسرائیلی از خان یونس در جنوب غزه با هدف آماده شدن برای ماموریت‌های آینده، از جمله حمله به رفح خارج شدند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از بخش تصویری خبرگزاری فرانسه، یواف گالانت گفت: نیرو‌ها از خان یونس خارج شدند تا برای مأموریت‌های آتی خود آماده شوند. ما نمونه‌هایی از این مأموریت‌ها را در عملیات شفا دیدیم و همچنین برای مأموریت آینده آنها در منطقه رفح خواهیم دید.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: من اکنون ارزیابی وضعیت را در فرماندهی جنوبی (ارتش اسرائیل) تکمیل کرده ام، زیرا نیرو‌ها در راه خروج از خان یونس هستند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خبر داده‌اند تمام نیروهای زمینی ارتش اسرائیل از جنوب غزه خارج شده‌اند.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد  لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل با سه تیپ خود، شب گذشته و پس از چهار ماه جنگ در نزدیکی خان‌یونس، از این منطقه خارج شده‌ است.
رسانه‌های عبری گزارش دادند که تنها لشکر باقی‌مانده در نوار غزه، لشکر ۱۶۲ و نیز تیپ «ناحال» است. تیپ ناحال بر جاده‌ای که نوار غزه را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند و اسرائیل از طریق آن مانع از بازگشت غزه‌ای‌ها از جنوب به شمال می‌شود، کنترل دارد.
پس از انتشار این اخبار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد تمام نیروهای زمینی به‌جز یک تیپ از جنوب غزه خارج شده‌اند.
دراین حال، « اسماعیل ثوابته » مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در واکنش به خبر‌هایی از عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از خان یونس این مسأله را تکذیب کرد و آن را «تاکتیک نظامی» اسرائیل برای حمله به رفح دانست.
 ثوابته افزود: واقعیات میدانی با ادعا‌های رسانه‌های اسرائیلی همخوانی ندارد، ارتش اشغالگر تمامی گذرگاه‌ها را بسته و مانع ورود کمک‌ها می‌شود.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 20 فروردین 1403 - 10:50:13