هر یک ساعت 4 کودک فلسطینی شهید می شود

دو شنبه 20 فروردین 1403 - 10:41:2
هر یک ساعت 4 کودک فلسطینی شهید می شود

مرکز آمار فلسطین اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی هر یک ساعت حدود 4 کودک فلسطینی را در نوار غزه به شهادت می‌رسانند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مرکز آمار فلسطین اعلام کرد 43 هزار و 349 کودک در غزه بعد از آغاز جنگ در پی حملات ارتش اسرائیل، پدر و مادر خود یا یکی از والدینشان را از دست داده‌اند.
شبکه «الجزیره» نیز اعلام کرد از میان 33 هزار شهید فلسطینی در نوار غزه بیش از 14 هزار و 350 نفر کودک هستند یا به عبارتی 44 درصد شهدای غزه کودکان هستند.
براساس آمارهای منتشرشده، 70 درصد مفقود شدگان در حملات رژیم اسرائیل نیز زنان و کودکان هستند که مرکز آمار فلسطین شمار آن‌ها را حدود 7 هزار نفر برآورد کرده است.
«جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد نیز در این باره گفت که بیش از 600 هزار کودک در رفح (جنوب نوار غزه) زندگی می‌کنند که با گرسنگی و ترس دست و پنجه نرم می‌کنند.
الدر اضافه کرد حدود 1.5 میلیون آواره فلسطینی در منطقه رفح با خطر حمله احتمالی اسرائیل مواجه هستند و کودکان و خانواده‌های آواره فلسطینی در معرض حملات وحشیانه‌ای قرار گرفته‌اند.
جنگ در نوار غزه از پانزدهم مهر ماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه بیش از 33 هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.بسیاری از تاسیسات نوار غزه از جمله عبادتگاه‌ها، مراکز درمانی و مدارس در این حملات ویران شده‌اند و مردم نیز بعد از تخریب کامل یا جزئی خانه‌هایشان به جنوب نوار غزه رفته‌اند و در چادرها اسکان دارند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 20 فروردین 1403 - 10:40:56