هتک حرمت همسران پیامبران الهـی از جهل و نادانی است

یک شنبه 19 فروردین 1403 - 20:0:0

شیخ طارق نصر پژوهشگر ارشد اسلامی در الازهر الشریف و متخصص در علم تفسیر، در برنامه «الوجه الآخر» با اشاره به معنای حقیقی «خیانت» در قرآن اظهار کرد: اتهام زنان پیامبران تنها از روی جهل و ناآگاهی و نادانی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ طارق نصر پژوهشگر ارشد اسلامی در الازهر الشریف و متخصص در علم تفسیر، در برنامه «الوجه الآخر» گفت: با عنایت به آیه شریفه (كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا) اگر خیانت مذکور در آیه را به خیانت زناشویی تفسیر و تأویل کنیم، جز به راه خظا و گمراهی نرفته ایم. کسانی که به زنان پیامبران اتهام می زنند و هتک حرمت می کنند، خودشان متهم به جهالت و نادانی هستند؛ خواه از اهل تسنن باشند و خواه از شیعیان.

 شیخ طارق نصر افزود: نورانی شدن به نور قرآن، انسان را از هتک حرمت به مادران مؤمنان مصون می دارد. هرکس به همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تهمت زنا نسبت دهد، قرآن را نفهمیده است؛ زیرا همسران پیامبران شاید کافر ششده باشند، اما هرگز زنا نکردند.

 

وی گفت: جاهلان کسانی هستند که تهمت می زنند و به همسران پیامبران نسبت بد می دهند. خداوند متعال در قرآن فرموده است: (يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ مَنْ يَأْتِ مِنْكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ ۚ وَكَانَ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا) و اینجا در معنای «فَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ» تفاوت زیادی است که آن را تعبیر به خیانت کنیم و یا آن را «سخن نامناسب و نا به جا»

تفسیر کنیم.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 19 فروردین 1403 - 20:29:35

دسته بندی :