افشای هویت مهندس هوش مصنوعی، دردسر جدید اشغالگران

شنبه 18 فروردین 1403 - 15:0:0
 افشای هویت مهندس هوش مصنوعی، دردسر جدید اشغالگران

دبیرکل سازمان ملل درباره گزارش رسانه‌های انگلیسی درخصوص استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف خود در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل  گفت:  گزارش‌ها درباره اینکه ارتش اسرائیل  در جنگ غزه، برای شناسایی اهداف خود به ویژه در مناطق پرجمعیت از هوش مصنوعی استفاده می‌کند که منجر به تلفات بیشتر غیرنظامیان شده، او را به شدت نگران کرده است.
در این باره ارتش اشغالگر روز جمعه اعلام کرد که افشای هویت فرمانده واحد ۸۲۰۰ مسؤول داده‌های الکترونیکی و مهندس هوش مصنوعی ارتش اسرائیل یک اشتباه بوده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سارئیل  فرمانده واحد ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی  یک ردپای دیجیتالی از حساب شخصی خود در گوگل به جا گذاشته که پس از انتشار نسخه الکترونیکی کتابش در آمازون در سال ۲۰۲۱ به نام او ایجاد شده است.
پیشتر روزنامه گاردین انگلیس به نقل از منابعی نوشت ارتش رژیم اسرائیل در طول ۶ ماه جنگ علیه غزه از هوش مصنوعی استفاده کرده است.
گاردین با استفاده از منابع متعدد تاکید کرده است که سارئیل همان نویسنده مخفی کتابی است که در آن درخصوص اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند رابطه بین پرسنل نظامی و ماشین‌ها را تغییر دهد.( The Human Machine Team)
این کتاب که در سال ۲۰۲۱ با نام مستعار متشکل از حروف اول نام او، سرتیپ «یس» منتشر شد، طرحی را برای سیستم‌های پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی که ارتش اسرائیل در طول جنگ ۶ ماهه در غزه پیشگام بود، ارائه می‌دهد.
گاردین نوشت که این «خطای امنیتی» احتمالاً منجر به فشار بیشتر بر سارئیل می‌شود چراکه  دوران تصدی او در مدیریت اداره اطلاعات الکترونیکی از این پس به موضوع بزرگ و جنجالی بزرگی تبدیل می‌شود.
این روزنامه تاکید کرد که واحد ۸۲۰۰ زمانی در داخل و خارج از اراضی اشغالی به دلیل توانایی‌های اطلاعاتی‌اش مورد توجه بود اما به دلیل شکست در پیش‌بینی و جلوگیری از حمله «طوفان الاقصی» در هفت اکتبر به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 18 فروردین 1403 - 12:21:6