روسیه: تحریم تسلیحاتی اسرائیل تنها راه جلوگیری از فجایع غزه است

شنبه 18 فروردین 1403 - 11:29:52
روسیه: تحریم تسلیحاتی اسرائیل تنها راه جلوگیری از فجایع غزه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که بی احترامی اسرائیل به منشور سازمان ملل محرز و مشخص و تنها راه برقراری آتش‌بس در غزه ، تحریم تسلیحاتی تل آویو است .

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد، گفت: اعضای شورای امنیت باید در خصوص وضع تحریم تسلیحاتی اسرائیل به‌دلیل نقض قطعنامه‌های این سازمان به توافق برسند.
به‌ گفته وی، طرف اسرائیلی به الزامات قطعنامه‌های اخیراً تصویب‌ شده شورای امنیت سازمان ملل که مستلزم آتش‌بس فوری و همچنین تضمین دسترسی بدون مانع کمک‌های انسان‌دوستانه به ساکنان نوار غزه و ایجاد حداقل شرایط لازم برای فعالیت آژانس‌های بشردوستانه است، عمل نمی‌کند.
نبنزیا در نشست بامداد امروز، شنبه، شورای امنیت افزود: ما در این زمینه معتقدیم که اعضای شورا باید در مورد اقداماتی که باید علیه طرف اسرائیلی به‌دلیل چنین بی‌احترامی آشکاری به تصمیمات شورای امنیت و منشور سازمان ملل اتخاذ شود، به توافق دست یابند.
به‌عقیده او، چنین اقداماتی می‌تواند برای مثال شامل تحریم‌های تسلیحاتی و دیگر انواع تحریم‌ها باشد.
این دیپلمات روس یادآور شد که وضعیت انسانی در نوار غزه همچنان رو به وخامت است. برای جلوگیری از  آخرالزمان انسانی، "آتش‌بس واقعی" و رعایت تمامی قوانین بین‌المللی ضروری است.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تأکید کرد: این تنها راه جلوگیری از فجایع جدید است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 18 فروردین 1403 - 11:29:47