سید حسن نصرالله: دوستی و هم‌پیمانی با ایران مایه افتخار ماست

شنبه 18 فروردین 1403 - 10:38:48
  سید حسن نصرالله:  دوستی و هم‌پیمانی با ایران مایه افتخار ماست

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رابطه، دوستی و هم‌پیمانی با ایران مایه افتخار و عزت انسانی در این زمانه است ، تاکید کرد: کسانی که با رژیم اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی کرده و از این رژیم و جنایات آن دفاع می‌کنند، باید خجالت بکشند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس در سخنانی ضمن تبریک و تسلیت شهادت شماری از فرماندهان سپاه پاسداران در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار داشت: ما روز دوشنبه آتی در ساعت چهار مراسم گرامیداشتی برای این شهدا برگزار خواهیم کرد، این حادثه، رویدادی مهم و تعیین‌کننده طی ۶ ماه گذشته در عملیات طوفان الاقصی بود که تبعاتی اجتناب‌ناپذیر به دنبال خواهد داشت.
سید حسن نصرالله گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال۱۹۷۹ میلادی برای مقاومت و همه کسانی که در لبنان و فلسطین و منطقه با اشغالگران مقابله می‌کنند، پشتیبانی واقعی بوده  و مواضع و حمایت این کشور معادلات بسیاری را تغییر داده و پروژه‌های تسلط‌طلبانه زیادی را نقش برآب کرده و در پیروزی‌های مقاومت نقش‌آفرین بوده است.
وی افزود: ایران بهترین فرماندهان خود را به قافله شهدا سپرده و در معرض فشار و محاصره قرار دارد و کسانی که از سناریویی بین امریکا و ایران سخن می‌گویند، دچار جنون و کینه شده‌اند.
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: همه کسانی که تحلیل می‌کنند و می‌گویند رخدادهای غزه و فلسطین و عراق و یمن و انتخاب رئیس جمهوری لبنان منتظر مذاکرات آمریکا و ایران است، سخن نادرستی می‌گویند، هیچگونه مذاکره‌ای بین ایران و امریکا در رابطه با پرونده‌های منطقه‌ای وجود ندارد.
وی گفت:  اگر ایران امروز بگوید ما حاضریم با امریکا به صورت مستقیم مذاکره کرده و درباره پرونده‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کنیم، آیا فشار و محاصره گذشته ادامه می‌یافت؟
سید حسن نصرالله با بیان اینکه یکی از دلایل بزرگ حملات به ایران و دشمنی با این کشور، موضع جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل، بیت المقدس و مقاومت فلسطین است، تصریح کرد: روز جهانی قدس که امام خمینی اعلام کردند، بیانگر موضعی پیشرفته در قبال موضع قدیمی و تاریخی همه مراجع دینی است.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: کسانی که با امریکا به عنوان مسئول نخست جنایات و نسل‌کشی در غزه و همه جنگ‌های منطقه رابطه دوستانه دارند، باید شرم کنند، آنها از دوستی و رابطه با امریکا باید خجالت بکشند، دستان بایدن و همه ارکان دولت وی غرق در خون کودکان و زنان غزه، لبنان و منطقه است.
وی با بیان اینکه نتانیاهو و ائتلاف وی گزینه‌ای جز توقف جنگ ندارند و این خود، جدای از پیامدهایش، شکستی برای اسرائیل محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هنگامی که جنگ متوقف شود، اسرائیل درباره رخدادهای بزرگ، تحقیقات و استعفاها قرار خواهد گرفت و این همان چیزی است که نتانیاهو از آن فرار می‌کند.
نصرالله با اشاره به اینکه پس از ۶ ماه، نتانیاهو همچنان از نابود کردن حماس و مقاومت در غزه و بازگرداندن اسرا ناتوان است، گفت: طوفان الاقصی موجودیت اسرائیل را در دایره خطر قرار دارد و شکننده بودن، ناکامی و تباهی آن را نمایان کرد و اگر شیطان بزرگ نبود، قادر به تلافی این شکست نبود.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان که یقین داشته باشید که ایران به حمله به کنسولگری خود در دمشق پاسخ خواهد داد، اظهار داشت: این امر بی‌شک اتفاق خواهد افتاد و ما در انتظار آن هستیم و در سایه واکنش اسرائیل، ما باید برای همه احتمالات آماده باشیم، ان شاء الله این حماقتی که دشمن در دمشق مرتکب شد، باب گشایش بزرگی را برای تعیین‌تکلیف این نبرد و پیروزی در آن خواهد گشود، دشمن از بیم واکنش ایران تدابیری زیادی اتخاذ کرده و زمان این واکنش بخشی از این نبرد است، محور مقاومت ان شاء الله در این نبرد در مسیر پیروزی بزرگ و تاریخی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه تهدید به جنگ فراگیر علیه لبنان منجر به توقف در جبهه‌ها نشد و همه این فشارها تغییری در موضع ما ایجاد نکرد، اظهار داشت: برادران ما در یمن توانستند مانع از حرکت بسیاری از کشتی‌ها به مقصد اسرائیل شوند و همه بزرگ‌نمایی‌ها و غلوهای امریکا و بریتانیا و جامعه جهانی نتوانست این جبهه و همه جبهه‌های دیگر را متوقف کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 18 فروردین 1403 - 10:38:43