جایگاه بنی اسرائیل در قرآن کریم

جمعه 17 فروردین 1403 - 16:0:0
جایگاه بنی اسرائیل در قرآن کریم

شیخ طارق نصر پژوهشگر ارشد علوم اسلامی در الازهر الشریف و متخصص علم تفسیر، در برنامه «الوجه الآخر» با اشاره به ظلم و فساد صهیونیست ها در جهان گفت:

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ طارق نصر در برنامه «الوجه الآخر»  اظهار کرد: قرآن کریم چه زیبا و بر حق بنی اسرائیل را توصیف کرده است و آنچه که امروز در حال مشاهده آن هستیم؛ گواه صادقی بر این توصیف است. خداونذ کریم در قرآن می فرماید: 

﴿ إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَيَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ﴾

وی افزود: آنچه در وهله اول در اين آيه شريفه ذکر شده است؛ ستمگری و ظلم و کشتن اولیای الهی است.

شیخ طارق نصر ادامه داد: این افراد به آیات خدا کافر هستند، آیات الهی مردم را فارغ از فرقه ها و فرقه های مختلف به صلح و آرامش بر روی زمین دعوت می کند، اما این افراد خود را فرزندان خدا می دانند و به همین دلیل است خداوند به آنها پاسخ داد: مردم را اذیت می کنید و خود را برتر می دانید، همه انسان ها با هم در انسانیت برابرند و تقوا ملاک برتری است، خود را خادم مردم بدانید.

وی گفت: در زمان ما اتفاقاتی می افتد که باید به آن توجه کنیم، مثلاً این افراد با حرفه ای بودن می توانند کالاهای خود را به بازار عرضه کنند و از فیلم سینما و تأثیرات آن در دنیا شناخته می شود. این افراد هالیوود را کنترل می کنند که البته چهره و نگاه مردم نسبت به آنها را با آنچه پرورش می دهند تغییر می دهد. فیلم های اسلام هراسی ساخته اسرائیل است و شرکای آنها مسلمانان عقب مانده ای هستند که در مسیر آنها قدم گذاشته اند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 17 فروردین 1403 - 16:31:19

دسته بندی :