افشاگری روزنامه هآرتس از شکنجه های شدید اسرای فلسطینی

پنج شنبه 16 فروردین 1403 - 16:0:0
افشاگری روزنامه هآرتس از شکنجه های شدید اسرای فلسطینی

روزنامه عبری هآرتس در تازه ترین افشاگری خود، از جنایات جدید رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی از باریکه غزه – که در جنگ کنونی بازداشت و به زندان های نظامی و بیمارستان های صحرایی منتقل شده اند – گفته است: زندانیان باریکه غزه تحت شکنجه های سخت قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این روزنامه به نقل از نامه ای از یک پزشک اسرائیلی که در بیمارستان صحرایی کار می کرد، گفته است که زندانیان باریکه غزه تحت شکنجه های سخت قرار می گیرند.

این پزشک هفته گذشته در نامه ای خطاب به یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر بهداشت و مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی گفت که این روش ها، جان زندانیان را به خطر می اندازد؛ برخی از اسرا به دلیل بسته بودن دستان، دچار جراحت های شدید شدند و می بایست دستشان قطع شود و این مسأله تبدیل به یک موضوع روتین شده است.

این پزشک در نامه خود تصریح کرده است که از ابتدای آغاز به کار در این بیمارستان صحرایی با مشکلات و معضلات اخلاقی دشواری رو به رو شده است و بدتر از آن امکانات و ویژگی های کار در این بیمارستان با هیچ یک از موازین بخش های درمانی همخوانی ندارد.

وی همچنین گفت که این بیمارستان دارو و تجهیزات پزشکی را دریافت نمی کند و همه بیماران با دست و پای بسته بستری و در اینجا نگهداری می شوند.

به گفته این پزشک، چشمان اسرا هم بسته شده است و به بدترین شکل ممکن تغذیه می شوند؛ در چنین شرایطی حتی بیماران کم سن و سال و افراد سالم هم بعد از یک یا دو هفته از درمان در این بیمارستان وزن خود را از دست می دهند.

این پزشک در نامه خود آورده است دستان و چشمان اسرا در طول روز بسته است و بیش از نیمی از بیمارانی که در اینجا هستند مجروحانی هستند که جراحت شان به دلیل بسته بودن طولانی مدت دست شدیدتر شده است و گاه ناچار باید چندین بار جراحی شوند.

هآرتس نوشت تنها چند ماه دستبندهای پلاستیکی که دستان اسرا را با آنها بسته اند تبدیل به دستبندهای فلزی شدند.

علاوه بر این پزشک، منابع دیگری هم به هآرتس گفتند که از ابتدای جنگ دست یکی از اسرا به دلیل بسته بودن طولانی مدت با دستبند پلاستکی، قطع شد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 16 فروردین 1403 - 17:30:55