سی‌ان‌ان پس‌از حمله به کنسولگری ایران: خاورمیانه در لبه پرتگاه

سه شنبه 14 فروردین 1403 - 11:38:49
سی‌ان‌ان پس‌از حمله به کنسولگری ایران: خاورمیانه در لبه پرتگاه

به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، تارتمای شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی نوشت خاورمیانه باردیگر در لبه پرتگاه و در آستانه تشدید بحران و گسترش جنگ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در این تحلیل نوشت: حمله روز دوشنبه به کنسولگری ایران در دمشق خطرناک ترین تنش خارج از حیطه جنگ اسرائیل علیه غزه که از شش ماه گذشته آغاز شده، به شمار می رود؛ این حمله همچنین از جدیدترین مجموعه حملات اخیر اسرائیل در سوریه و علیه حزب‌الله لبنان است که در خارج از حیطه جنگ غزه طی شش ماه گذشته رخ می دهد.

این تحلیل می افزاید: از لحاظ فنی، کنسولگری ایران در دمشق جزء خاک و تمامیت ارضی ایران به شمار می رود که حمله روز دوشنبه (۱۳ فروردین) ، طی سال های اخیر آن را به بارزترین و آشکارترین حمله به خاک ایران تبدیل کرده است.

سی ان ان با اشاره به این که اسرائیل ایران را در وضعیت دشواری قرار داده است می نویسد: تصور اینکه ایران نخواهد برای تلافی این حمله، حزب الله لبنان را به عنوان یکی از قدرتمندترین متحدان خود درمنطقه درگیر سازد، دشوار است.

سی ان ان نوشت: حزب الله لبنان، متحد منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، به نیابت از فلسطینیان ساکن غزه درگیر جنگ که تاکنون به کشته شدن بیش از 32 هزار فلسطینی منجر شده است، وارد درگیری با اسرائیل شده اما از یک تقابل همه جانبه که بتواند به نگرانی واشنگتن بینجامد، اجتناب ورزیده است اما پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ممکن است تغییری در این موضع حزب الله ایجاد شود و منطقه در آستانه گسترش جنگ قرار گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 14 فروردین 1403 - 11:38:44