ارکان وحدت اسلامی و همبستگی جهان اسلام بی نظیر است

دو شنبه 13 فروردین 1403 - 21:0:0
ارکان وحدت اسلامی و همبستگی جهان اسلام بی نظیر است

دکتر شیخ علا الدین زعتری استاد حوزه ودانشگاه در فقه تطبیقی ​​و اقتصاد اسلامی، در برنامه «الوجه الآخر» با اشاره به 5 عنصر و رکن اساسی وحدت در میان مسلمین گفت: عناصر وحدت در امت اسلامی در سایر ملل موجود نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ دکتر علا الدین زعتری در برنامه «الوجه الآخر» گفت: من معتقدم هیچ ملتی در طول تاریخ بشریت وجود ندارد که دارای اجزای وحدت بیشتر از امت اسلامی باشد، از جمله مولفه های وحدت در امت ما وحدت دین است (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ). دین شما) و وحدت میان اشخاص (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ) و همچنین وحدت متون تشریعی از قرآن کریم و سنت شریف نبوت از ارکان این وحدت است.

علاءالدین زعتری افزود: همچنین از جمله مولفه های وحدت اسلامی، وحدت استنباط از نصوص تشریعی مانند عقل و اجتهاد است و در پنجمین نکته از آن مولفه ها به وحدت دشمن، همه مسلمانان باید برای بیرون راندن دشمن مشترک، چه صهیونیست های عصر گذشته و چه صهیونیست های کنونی، از سرزمین و افکارمان به وحدت نشر برسند.

 دکتر زعتری ادامه داد: چرا در تاریخ و مشکلات و اختلافات آن غوطه ور هستیم در حالی که خداوند متعال در کتابش به ما دستور داده است (وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا) ما مسلمانان با تأسی به پیامبر و خاندانش، نحوه تعامل با دوست و دشمن را می آموزیم.

در نهایت دکتر زعتری این پرسش را مطرح می کند: آشتی بین مسلمانان کجاست؟ صحبت از تاریخ آزاردهنده و تفرقه افکن است و من ترجیح می دهم از حال و آینده حرف بزنم تا امت اسلامی از قرآن به عنوان رویکرد شروع کند و به پیامبر و اهل بیتش تمسک کند تا به درجه ای که خداوند متعال در قرآن می فرماید؛ برسد: (كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ).شما برترین امتیــــد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 13 فروردین 1403 - 22:7:51

دسته بندی :