جایگاه سیاست در کلام نبوی و مرجعیت بعد از آن

یک شنبه 12 فروردین 1403 - 21:0:0
جایگاه سیاست در کلام نبوی و مرجعیت بعد از آن

شیخ لؤی المنصوری نویسنده و پژوهشگر اسلامی با اشاره به داخل شدن سیاست در دین اسلام از زمان پیامبر اکرم ص، گفت: سیاست در همه ارکان از زمان نبی مکرم اسلام ص و پس از ایشان در مرجعیت (ودولت های اسلامی) وجود داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ لؤی المنصوری نویسنده و پژوهشگر اسلامی در برنامه «الوجه الآخر» اظهار کرد: شکی نیست که مبین وتبیین کننده قرآن کریم که از جانب خداوند متعال می باشد؛ حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است. بسیاری از احادیث  وجزئیات قرآن را تبیین کرده اند و احکام آن را خارج ساخته اند؛ کسی با اخبار و احادیث مشکلی ندارد. مشکل زمانی است که دین در سیاست وارد شده و در آن دخالت می کند. مانند سیاست امویان که خود را به زور به مردم زمانه تحمیل کردند. پس مردم و ملت خود را بر اساس  اندیشه و فرهنگ خود تربیت کرده و آن را بر کتاب مقدس و بیانات شریف نبوی مقدم شمردند.

شیخ المنصوری افزود: سیاست از یک سو با بیانات پیامبر تداخل داشت و از سوی دیگر در ابعاد مرجعیتی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ایجاد کرده بود، تداخل داشت و به همین دلیل آشفتگی در جامعه به وجود آمد. میراثی که در سخنان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نقل نشده بود، ظاهر شد. 

ابزار سیاست دین را به رأی خود تفسیر کرد واحادیث جعلی روایات بدون واقعیت و بدون اساس وارد دین شد؛ اهل حدیثی پدید آمد که از واقعیت و ارکان دین کوچکترین خبری نداشت.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 12 فروردین 1403 - 21:10:51

دسته بندی :