«بایدن» از آمادگی کشورهای عربی برای به رسمیت شناختن اسرائیل خبر داد

جمعه 10 فروردین 1403 - 16:0:0
«بایدن» از آمادگی کشورهای عربی برای به رسمیت شناختن اسرائیل خبر داد

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا  ادعا کرد: «من با سعودی‌ها و دیگر کشورهای عربی از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام. آنها آماده به رسمیت شناختن کامل اسرائیل هستند.»

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گزارش بلومبرگ، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد که کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی آماده هستند تا در توافقی در آینده «اسرائیل را به‌طور کامل به رسمیت بشناسند.»

وی این اظهارات را روز گذشته در یک رویداد انتخاباتی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی بیان کرد که باراک اوباما و بیل کلینتون روسای‌جمهور دموکرات پیشین ایالات متحده نیز در آن حضور داشتند، هدف این رویداد هدف نشان دادن وحدت حزب دموکرات قبل از انتخابات سراسری و رقابت مجدد با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: باید یک طرح پساغزه و مسیری برای [دستیابی به] «راه حل دو دولتی» وجود داشته باشد. لازم نیست [این موضوع] امروز رخ دهد اما این باید پیشرفت داشته باشد و من فکر می‌کنم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

بایدن در این رویداد همچنین توقف اقداماتی را خواستار شد که« به کشته شدن قابل توجه غیرنظامیان بی‌گناه» در غزه منجر می‌شود.

از سوی دیگر، سخنگوی کاخ سفید به تازگی اعلام کرد که بحث درباره عملیات نظامی "اسرائیل" در رفح «فوری» و در حال برنامه‌ریزی برای تعیین زمان مذاکرات با تل آویو در واشنگتن است.

پیش از این، تارنمای آمریکایی «اکسیوس» به نقل از چهار مقام آمریکایی و "اسرائیلی" اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر [رژیم] "اسرائیل"، قصد دارد تا اوایل هفته آینده دو مقام ارشد "اسرائیلی" را برای گفت‌وگو در کاخ سفید درباره عملیات نظامی احتمالی در رفح به واشنگتن بفرستد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 10 فروردین 1403 - 17:39:55