تکفیر مسلمانان همه مذاهب در اندیشه وهابیت

پنج شنبه 9 فروردین 1403 - 20:0:0
تکفیر مسلمانان همه مذاهب در اندیشه وهابیت

شیخ اسد محمد قصیر، استاد حوزه علمیه در برنامه «فی المیزان» با اشاره به وحدت الوهیت از منظر وهابیت گفت: متهم کردن مسلمانان به عبادت غیر خدای متعال از مذهب وهابی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» گفت: خطری که در به اصطلاح توحید الوهیت نزد وهابیان وجود دارد این است که بر اساس این حکم ریختن خون همه مسلمانان مکه و مدینه حلال است لذا به نسل کشی و کشتار کودکان، زنان و سالمندان، افتخار می کردند. دقیقا شبیه آنچه امروزه در غزه اتفاق می افتد.

شیخ اسد محمد قصیر افزود: وهابیت دو کتاب اساسی دارد که مهمترین آنها کتاب - تاریخ نجد - امام حسین بن غنم است که در آن فتوحات وهابیت را برای پاکسازی کشورهای اسلامی از شرک بیان می کند. و به طور خاص در این مقدمه کتاب جملاتی را می خوانیم که به صراحت تصریح می کند که بر اساس دین اسلام همه کشورهای مسلمان، مشرک است و شیخ محمد بن عبدالوهاب برای پاکسازی آن از شرک ظهور کرده است، همانطور که در کتاب احوال مسلمانان قبل از شیخ بن عبدالله بیان کرده است. متن آن به این شرخ است:

كان أكثر المسلمين في مطلع القرن الثاني عشر الهجري قد ارتكسوا في الشرك، وارتدوا إلى الجاهلية، وانطفأ في نفوسهم نور الهدى لغلبة الجهل عليهم، واستعلاء ذوي الأهواء والضلال، فنبذوا كتاب الله وراء ظهورهم واتبعوا ما وجدوا عليه آباءهم من الضلالة، وقد ظنوا أن آباءهم أدرى بالحق وأعلم بطريق الصواب...

غالب مسلمانان در آغاز قرن دوازدهم هجری گرفتار شرک شدند و به دوران جاهلیت بازگشتند. به دلیل غلبه جهل بر آنان و استکبار، چراغ هدایتی لازم است. اهل هوا و هوس و گمراهی، کتاب خدا را پشت سر افکندند و از گمراهی که پدران خود را در آن یافتند پیروی کردند و پنداشتند پدرانشان به حق و داناتر به راه راست هستند...

اسد محمد قصیر ادامه داد: بر اساس آنچه در کتاب آمده است، همه مسلمانان را به عبادت غیر از خداوند متعال اعم از ذبح، دعا، زیارت قبور و نذر متهم می کنند که همه این مظاهر را مستحق انحراف عبادت می دانستند. به غیر خدا و در نتیجه حکم به ارتداد از توحید الوهیت دادند.

فعدلوا إلى عبادة الأولياء والصالحين أمواتهم وأحياءهم يستغيثون بهم في النوازل والحوادث

این استاد حوزوی گفت: آنان همه را به بت پرستی و شرک متهم کردند؛ به عبارت زیر توجه کنیم که در همین کتاب آمده است:

وظلوا يعكفون على أوثائهم تلك حتى صدق فيهم قوله تعالى ..الى آخره

 و بعد از آن مناطق شرک را روشن می کند و از جمله مکه و مدینه و موصل و مصر و شام را ذکر می کند و بعد از آن ذکر می کند که منجی ای خواهد آمد که آنها را به توحید آورد که منظورش شیخ محمد عبدالوهاب است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 9 فروردین 1403 - 18:50:25