نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شدند

چهار شنبه 8 فروردین 1403 - 20:0:0
نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شدند

به نقل از روزنامه «گاردین»: بیش از یک صد نماینده مجلس عوام و اعیان انگلیس طی نامه‌ای مشترک به وزیر امور خارجه این کشور خواستار تحریم تسلیحاتی "اسرائیل" شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که با افزایش نشانه‌های بی‌میلی (رژیم) صهیونیستی برای اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس‌ فوری در غزه، بیش از یک صد نماینده مجلس عوام و اعیان انگلیس طی نامه‌ای مشترک به وزیر امور خارجه این کشور خواستار تحریم تسلیحاتی "اسرائیل" شدند.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، در این نامه که توسط خانم زهرا سلطانه نماینده حزب کارگر تنظیم و از سوی ۱۰۷ نماینده مجلس عوام و ۲۷ نماینده مجلس اعیان امضاء شده آمده است که «تجارت معمول» برای صادرات تسلیحات بریتانیا به "اسرائیل" «کاملاً غیرقابل قبول» است، زیرا از تسلیحات ساخت بریتانیا در غزه استفاده می‌شود.

نویسندگان نامه تصریح کردند: «امروز، مقیاس خشونتی که ارتش اسرائیل مرتکب می شود بسیار مرگبار است، اما دولت بریتانیا از انجام هرگونه پاسخی ناکام مانده است».

این نامه درحالی منتشر شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز (دوشنبه) پس از نزدیک به ۶ ماه از آغاز جنگ علیه غزه و شهادت ده‌ها هزار فلسطینی، قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در این باریکه را تصویب کرد.

در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 8 فروردین 1403 - 18:35:11

دسته بندی :