اندیشمند مصری: سنت پیامبر(ص) اجرای عملی کتاب الله است

سه شنبه 7 فروردین 1403 - 12:40:0

اندیشمند مصری تاکید کرد سنت پیامبر(ص) تفسیر کننده قرآن نیست بلکه اجرای عملی کتاب الله است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ طارق نصر» پژوهشگر ارشد دانشگاه الازهر مصر و متخصص علم تفسیر قرآن در برنامه دینی «الوجه الآخر» شبکه الکوثر گفت: طبق قول مشهور، سنت پیامبر(ص) شامل همه سخنان و اقدامات و تصمیمات و صفات پیامبر اسلام(ص) در زمان حیات ایشان می شود که من ترجیح می دهم «سنت پیامبر» را اجرای عملی قرآن کریم بنامم. غیرممکن است که سنت پیامبر از چارچوب قرآن خارج شود.

این پژوهشگر الازهر افزود: مشکل در احادیث و متون ساختگی و تحریف شده و نسبت داده شده به پیامبر اسلام (ص) است. حتی در زمان حیات پیامبر به ایشان نسبت دروغ داده شد که در قرآن و روایات به این نکته اشاره شده است. بنابراین هر حدیثی که مغایر با قرآن کریم باشد، ساخته منافقین و یهودیانی است که هدف آنان دور کردن مسلمانان از قرآن کریم است. آنها به همان اندازه در رسیدن به هدف خود موفق خواهند بود که ما از قرآن دور شویم.

دکتر طارق نصر در ادامه گفت: در خصوص همه کتاب های حدیث نزد اهل سنت و شیعه باید توجه داشت آنچه با قرآن کریم مطابقت دارد صحیح و آنچه با قرآن مغایرت دارد باطل است. ما وظیفه داریم هر حدیثی را که با کتاب الله مغایرت دارد دور بریزیم. نکته دیگر این که سنت پیامبر، تفسیر کننده آیات قرآن نیست بلکه اجرای عملی کتاب الله است. بنابراین درست نیست که بگوییم سنت پیامبر، تکمیل کننده قرآن است چرا که قرآن خودش کامل است و سنت نبوی صحیح، همسو و مطابق با قرآن کریم است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 7 فروردین 1403 - 7:27:6