مخالفت قاطع مصر با کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه

یک شنبه 5 فروردین 1403 - 21:8:0
مخالفت قاطع مصر با کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه

رئیس‌جمهور مصر و دبیرکل سازمان ملل متحد بر مخالفت قاطع خود با کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه تاکید کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دفتر ریاست جمهوری مصر همچنین  اعلام کرد عبدالفتاح السیسی و گوترش  نسبت به هرگونه عملات نظامی در رفح  نیز هشدار دادند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در همین ارتباط  گفت: چندین موضوع اساسی را با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مصر در میان گذاشتم و برای پیگیری آنچه در خاورمیانه و سودان اتفاق می‌افتد صحبت کردیم. 
دبیرکل سازمان ملل همچنین در جریان سخنرانی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر گفت: من به گذرگاه رفح رسیدم تا وضعیت اسفناکی را که مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند و در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس هستند مشخص کنم.
وی در بیانیه‌ای تاکید کرد: وحشت و گرسنگی مردم غزه را تحت تعقیب قرار داده است... و هر حمله دیگری اوضاع را بدتر خواهد کرد... زمان آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه و آزادی فوری همه اسیران فرا رسیده است.
دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: تنها راه انتقال کمک به غزه از طریق زمینی است. بسیاری از کارکنان آنروا در نوار غزه کشته شده‌اند. ما سخت کار می‌کنیم تا حمایت مستمر از آنروا را تضمین کنیم. در شورای امنیت اختلافات ژئوپلیتیکی داریم که مانع از تصمیم گیری‌های معنادار آن می‌شود.
وی درباره اتهامات صهیونیست‌ها نیز تاکید کرد:‌ اتهامات اسرائیل علیه ما تاثیری بر کار ما ندارد و ما علیه کسی نیستیم بلکه بر اساس ارزش‌ها و اصول کار می‌کنیم.
در این دیدار سامح شکری نیز تاکید کرد ادامه اقدامات خصمانه و نظامی در غزه منجر به مشکلات بیشتر برای فلسطینی‌ها می‌شود که قابل قبول نیست.
وی افزود: وضعیت کنونی اقتضا می‌کند درگیری به سمت تحقق هدف نهایی یعنی تشکیل کشور فلسطین پایان یابد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 5 فروردین 1403 - 19:43:36