واکنش قطر به هدف قرار گرفتن میراث بشریت در غزه

سه شنبه 29 اسفند 1402 - 13:49:51
واکنش قطر به هدف قرار گرفتن میراث بشریت در غزه

قطر با محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل به غیرنظامیان، موسسات آموزشی و اماکن فرهنگی و ترور خبرنگاران و خانواده های آنها در نوار غزه تاکید کرد‏، بر اساس توافق نامه ها و کنوانسیون های بین المللی، این اقدامات جنایت علیه میراث بشر است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ناصر الحنزاب» نماینده دائم قطر در یونسکو در سخنرانی خود در دویست و نوزدهمین نشست شورای اجرایی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) افزود: دولت قطر هدف قرار دادن موسسات آموزشی و اماکن فرهنگی و ترور خبرنگاران و خانواده هایشان در نوار غزه را به شدت محکوم می کند.

وی اظهار داشت: رژیم اسرائیل برای دومین بار مدرسه «الفاخوره» در شمال نوار غزه و بسیاری از موسسات آموزشی را بمباران کرد و افزون بر هدف قرار دادن کلیساها، آثار تاریخی از جمله مسجد «العمری» در شهر غزه که یکی از آثار میراث تمدنی و فرهنگی بشری در فلسطین است را ویران کرد.

حنزاب تاکید کرد که این اقدامات، جنایت علیه میراث بشر است که بر اساس تمام توافق نامه ها و کنوانسیون های بین المللی هدف قرار دادن آنها ممنوع است.

وی بر حمایت قطر از تلاش‌های یونسکو که نقش اساسی در توسعه فرهنگ صلح و همزیستی و توقف خونریزی و رفع هرنوع محاصره نوار غزه و پایبندی به قوانین بین‌المللی و مصوبات کنفرانس عمومی یونسکو به ویژه در مورد نوار غزه دارد، تاکید کرد.

دویست و نوزدهمین نشست شورای اجرایی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) از 13 مارس (23 اسفند 1402) در پاریس پایتخت فرانسه آغاز شده و تا 27 مارس (8 فروردین 1403) ادامه دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 29 اسفند 1402 - 13:49:28