خوانشی از احادیث «سیف»/ بررسی دیدگاه تکفیری ذیل روایت «بُعِثْتُ بيْن يَدَيِ السَّاعةِ بالسَّيفِ»

یک شنبه 27 اسفند 1402 - 16:0:0
خوانشی از احادیث «سیف»/ بررسی دیدگاه تکفیری ذیل روایت «بُعِثْتُ بيْن يَدَيِ السَّاعةِ بالسَّيفِ»

شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» شبکه الکوثر در خصوص روایت «من پیشاپیش قیامت همراه با شمشیر (و مبارزه با کفار) فرستاده شده‌ام» با شیخ دکتر شاکر العاروری در مورد این روایت منسوب به رسول خدا صلی الله علیه و آله، به مناظره و گفتگو نشست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر، استاد حوزه در برنامه «فی المیزان» شبکه الکوثر گفت: روایت «بعثْتُ بيْن يَدَيِ السَّاعةِ بالسَّيفِ، حتى يُعْبَدَ اللهُ وحْدَه لا شَريكَ له، وجُعِل رِزقي تَحْتَ ظِلِّ رُمْحي، وجُعِل الذُّلُّ والصَّغارُ على مَن خالَفَ أَمْري، ومَن تَشَبَّهَ بقَومٍ فهو مِنهُم.» ساختگی و جعلی است. معنای این حدیث جعلی این است:

«من پیشاپیش قیامت همراه با شمشیر (و مبارزه با کفار) فرستاده شده‌ام، تا الله یگانه و لاشریک مورد پرستش قرار گیرد؛ و روزی من زیر سایۀ شمشیرم است؛ و خواری بر هر که از فرمان من سرپیچی کند، و هر که شبیه آنان است، نازل می شود.»

شیخ اسد محمد قصیر اظهار کرد: متن حدیث و موضوع آن با قرآن کریم و آیات آن آمده است؛ مغایرت دارد، بر اساس معارف قرآن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بر پایه رحمت واسعه و حکمت بالغه مبعوث شده است.

شیخ شاکر العاروری در توضیح این حدیث گفت: هدف از جهاد فی سبیل الله رساندن کلام توحید است نه اجبار مردم به ورود به دین خدا. «من همراه با شمشیر فرستاده شده‌ام» یعنی هر می بایست توان مبارزه و دفاع از خود را داشته باشد. ملتی که توان دفاع از خود ندارد جایی برای زندگی ندارد؛ لذا امت اسلامی ما حق دارد که لشکری ​​قوی داشته باشد تا از آن محافظت کند، پیامبر از این متن می خواست به ملت خود اهمیت مبارزه با دشمنان اسلام را نشان دهد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 27 اسفند 1402 - 16:41:2