لحظه به لحظه با صد و شصت سومین روز جنایت اسرائیل در غزه

یک شنبه 27 اسفند 1402 - 8:0:0
لحظه به لحظه با صد و شصت سومین روز جنایت اسرائیل در غزه

جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صد و شصت و سومین روز متوالی در حالی ادامه دارد که نسل کشی فلسطینیان از طریق بمباران و قحطی در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی بر جای گذاشت که بیشتر آنها کودک و زن بودند و منجر به حضور تل آویو به دادگاه بین المللی لاهه به اتهام "نسل کشی" شد.

این جنگ منجر به یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، تخریب گسترده زیرساخت‌ها و اموال و آواره شدن حدود دو میلیون فلسطینی در غزه شد.

شهروندان غزه، به دلیل کمبود شدید غذا، آب، دارو و ذخایر سوخت، در آستانه قحطی قرار دارند و حدود دو میلیون فلسطینی از این منطقه ای که 17 سال در محاصره رژیم صهیونیستی است، آواره شده اند.

به گفته رادیو رژیم صهیونیستی درخصوص مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا، انتظار می رود هیئت اسرائیلی که مدیریت مذاکرات غیرمستقیم با حماس را بر عهده دارد ، فردا دوشنبه به قطر برود.

این هیات افزود: شورای جنگ رژیم صهیونیستی که روز شنبه تشکیل جلسه نداد، عصر یکشنبه برگزار خواهد شد. هیئت این رژیم به ریاست رئیس سرویس اطلاعاتی موساد قصد دارد برای گفت وگو درباره انعقاد قرارداد احتمالی تبادل اسرا با حماس، به قطر برود.

یک منبع آگاه فلسطینی روز جمعه از ارائه پیشنهاد جنبش حماس برای آتش بس غزه به میانجیگران قطری و مصری شامل 3 مرحله 6 هفته ای برا تبادل اسرا، بازگشت آوارگان به شمال غزه و اعلام آتش بس دائمی در مرحله دوم خبر داد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 27 اسفند 1402 - 16:4:27

برچسب :