برگزاری نشست مهم و کم سابقه مقاومت فلسطین و انصارالله یمن

شنبه 26 اسفند 1402 - 11:13:55
برگزاری  نشست مهم و کم سابقه مقاومت فلسطین و انصارالله یمن

فرانس پرس از نشست کم‌سابقه سران گرو‌های مقاومت فلسطینی و انصارالله یمن خبر داد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  فرانس پرس گزارش داد: هفته گذشته نشستی کم‌سابقه میان سران جنبش و انصارالله یمن برای گفت‌وگو در مورد «سازوکارهای هماهنگی اقدامات مقاومت» برگزار شده است.
منبع خبری فرانس پرس گفته است : هفته گذشته نشست مهمی برگزار شد که در آن رهبران ارشد جنبش های حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با جنبش انصارالله یمن شرکت کردند.
وی افزوده است : در این دیدار درباره سازوکارهای هماهنگی بین این جناح‌ها در خصوص اقداماتی که در مرحله بعدی رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهد، بحث و گفت‌وگو شد.
به گفته یک منبع دیگر که نخواست نامش فاش شود، جنبش انصارالله در این نشست تأکید کرد که به عملیات خود در دریای سرخ علیه کشتی‌هایی که به سمت رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند ادامه خواهد داد.
این منبع افزود: در این دیدار همچنین درباره نقش مکمل انصارالله با جناح های فلسطینی به ویژه در مورد احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح بحث شد.
این گزارش درباره محل اجرای این مذاکرات توضیحی نداده است.
روز پنجشنبه، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، از گسترش دامنه حملات به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی به کشتی‌هایی که از عبور از دریای سرخ اجتناب می‌کنند و از طریق دماغه امید نیک در اقیانوس هند حرکت می‌کنند، خبر داد.
از 19 نوامبر، انصارالله کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب را هدف قرار داده‌اند که به گفته آن‌ها به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند یا به بنادر آن می‌روند.
حملات انصارالله باعث شد بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی کشتی‌های خود را از دماغه امید نیک منحرف کنند، این امر باعث طولانی شدن سفر بین آسیا و اروپا برای حداقل یک هفته و افزایش هزینه حمل‌ونقل شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 26 اسفند 1402 - 11:12:47