گرسنگی نزدیک به ۵ میلیون نفر در سودان

شنبه 26 اسفند 1402 - 10:58:46

هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل با هشدار به شورای امنیت گفت: احتمالا طی ماه‌های آینده نزدیک به ۵ میلیون نفر در مناطق مختلف سودان با گرسنگی فاجعه بار دست به گریبان خواهند بود.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از تلویزیون المیادین، «مارتین گریفیتس» هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل درباره گرسنگی نزدیک به ۵ میلیون نفر در سودان هشدار داد و تاکید کرد: احتمالا طی ماه‌های آینده  مناطق مختلف سودان با گرسنگی فاجعه بار دست به گریبان خواهند بود.
گریفیتس اعزام بی قید و شرط افراد فعال در زمینه امور انسان دوستانه را به سودان خواستار شد که با گذشت نزدیک به یکسال از جنگ ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع، خطر گرسنگی آن را تهدید می‌کند.
سودان کشوری آفریقایی است که در طول ۶ دهه گذشته همواره درگیر مشکلات داخلی و جنگ و درگیری بوده و این بحران‌ها سر انجام منجر به تجزیه این کشور پهناور به دو بخش شمالی و جنوبی شد. از ۱۵ آوریل 2023 درگیری میان دو ژنرال یعنی عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و نیروهای نیروهای واکنش سریع (RSF)  به فرماندهی ژنرال حمیدتی مصائب بسیاری برای مردم سودان به ویژه پایتخت این کشور به ارمغان آورده است.
کمبود مواد غذایی در کشوری که پیش از این هم به اندازه کافی درگیر مشکلات و جنگ داخلی به ویژه در دارفور در غرب این کشور بوده ، روزهای سختی را برای مردمان این کشور آفریقایی به همراه داشته است. طرف‌های نظامی درگیر در این کشور پول و ثروت این کشور را به قیمت معیشت شهروندان آن تباه کرده‌اند.
بخش زیادی از مخارج عمومی دولت سودان صرف درگیری‌هایی شده که بحران‌های اقتصادی و معیشتی این کشور را تشدید کرده و بنا به تاکید ناظران دلیل عدم توسعه در سودان نیز هزینه‌های بیش از حد برای درگیری‌های مسلحانه است که منجر به فقیر شدن شهروندان شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 26 اسفند 1402 - 10:41:54

دسته بندی :