صدوشصت‌ودومین روز «طوفان الاقصی» ؛ بمباران وحشیانه پناهگاه آوارگان فلسطینی

شنبه 26 اسفند 1402 - 9:56:44
صدوشصت‌ودومین روز «طوفان الاقصی» ؛ بمباران وحشیانه پناهگاه آوارگان فلسطینی

جنایت جدید اشغالگران صهیونیست علیه پناهگاه آوارگان فلسطینی و اذعان روزنامه صهیونیستی به پیروزی‌های حماس در نوار غزه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همزمان با حمله‌های وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مسکونی نوار غزه توپخانه این رژیم نیز به شدت خانه‌های مسکونی این باریکه را زیر آتش خود قرار داد.
در جریان حمله‌های رژیم صهیونیستی به میدان الکویت واقع در جنوب شهر غزه محمد الریفی عکاس خبری ۳۶ ساله به شهادت رسید. همچنین رژیم صهیونیستی شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را نیز به شدت هدف قرار داد.
براساس این گزارش ، هواپیماهای رژیم اسرائیل یک ساختمان هفت طبقه را در محله «الرمال» شهر غزه (شمال) که آوارگان را در خود جای داده بود، هدف قرار داده‌اند و ده‌ها تن در اثر تخریب ساختمان زیر آوار مانده‌اند.
خبرنگار شبکه الجزیره تاکید کرد که این ساختمان هفت طبقه محل اسکان آوارگان فلسطینی بوده است.
همچنین شیخ عصام ضهیر مؤذن مسجد حمزه بن عبدالمطلب و فرزندان وی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه منطقه خربه العدس در رفح به شهادت رسیدند.
دراین حال، منابع فلسطینی بامداد شنبه گزارش دادند که در جریان حمله‌های شب گذشته رژیم صهیونیستی به اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه دست‌کم ۳۶ نفر شهید و ده‌ها فلسطینی دیگر زخمی شدند.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش داد که در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون دست‌کم ۳۱ هزار و ۴۹۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.
علاوه بر حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه توپخانه این رژیم نیز به شدت منطقه‌های مسکونی این باریکه را هدف قرار می‌دهد. خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که توپخانه رژیم صهیونیستی جنوب محله الزیتون واقع در شرق شهر غزه را هدف قرار داد.
این حمله‌های توپخانه ای منطقه المواصی را واقع در غرب شهر خان یونس هدف قرار داد. شهر بیت حانون واقع در شمال نوار غزه نیز بامداد امروز شاهد حمله‌های توپخانه ای شدید و وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.
همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه و منطقه‌های المغراقه و الزهرا را در مرکز این باریکه زیر آتش حمله‌های وحشیانه خود قرار داد.

سایر تحولات مهم غزه در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به پیروزی‌های حماس در غزه

شبکه المیادین به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که یکی از دستاوردهای یحیی السنوار رهبر حماس در نوار غزه ایجاد اختلاف و قطع ارتباط میان تل آویو و واشنگتن است. روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در این خصوص نوشت: نبرد در غزه به این که چه کسی بیشتر می‌کند ربطی ندارد بلکه به این ربط دارد چه کسی بیشتر به اهداف سیاسی خود نزدیک می‌شود.
این روزنامه در ادامه اذعان کرد: واضح و مشخص است که حماس برخی اهداف سیاسی خود را در نوار غزه محقق کرده است. این در حالی است که اسرائیل به این اهداف نزدیک نشده است.
یدیعوت آحارونوت تاکید کرد: بدون یک افق سیاسی، جنبش حماس ما را شکست می‌دهد. حماس به شدت به هدف خود مبنی بر از بین بردن هرگونه فرصتی برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو و یا کشورهای عربی در آینده نزدیک شده است.

حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به صورت گسترده به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش بردند. این عناصر متجاوز به منطقه بیتا واقع در جنوب شهر نابلس حمله کردند. منطقه بی نعیم واقع در شرق شهر الخلیل نیز بامداد امروز شاهد حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست بود.
عناصر اشغالگر با حمله به اردوگاه العروب واقع در شمال الخلیل به سمت فلسطینی‌ها در این منطقه تیراندازی کرده و گاز اشک آور شلیک کردند.

 درگیری گروه‌های مقاومت با نظامیان اسرائیلی در اردوگاه بلاطه

منابع خبری گزارش دادند که گروه‌های مقاومت فلسطینی صبح امروز با نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی که به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس یورش برده بودند، درگیر شدند.

نشست گروه‌های مقاومت یمن و فلسطین برای هماهنگی بیشتر

 شبکه المیادین لبنان به نقل از منابعی گزارش داد که جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جنبش انصارالله یمن طی چند روز گذشته نشستی برای هماهنگی در خصوص مرحله آتی داشته‌اند.
این نشست با هدف هماهنگی مواضع با انصارالله یمن برگزار شده و این جنبش یمنی در این نشست به گروه‌های فلسطینی تأکید کرده است که عملیات‌های پشتیبانی در دریای سرخ ادامه خواهد داشت و توانمندی‌های آن همچنان پابرجاست و حملات هوایی آمریکا و انگلیس در ایجاد تغییرات راه به جایی نبرده است.

حمله شهرک نشینان صهیونیست به اموال فلسطینیان در کرانه باختری

گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست ساعتی پیش به منطقه‌ای در الخلیل واقع در کرانه باختری یورش برده و به اموال و ممتلکات فلسطینیان یورش خسارت وارد کردند.

نتانیاهو بار دیگر از ضرورت حمله به رفح گفت

نخست وزیر رژیم اسرائیل که هفته‌ها به دلیل جنگ و کشتار علیه غزه، تحت فشار است، علی رغم هشدار، گفت که عزم دارد بعد از تخلیه آوارگان از شهر رفح، به این شهر حمله کند. او تلویحا آمریکا را شریک جرم و جنایت تل آویو دانست و گفت: ما وارد نبرد دیپلماتیکی هستیم تا به ما برای تحقق اهداف نظامی، وقت بیشتری دهد و این، یک راه دارد و آن ایالات متحده آمریکاست.

تظاهرات ضد صهیونیستی در مغرب

شماری از شهروندان مغرب در شهر تازه، شبانه در حمایت از غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها تظاهرات کردند. دولت مغرب، از جمله کشورهای عربی است که با تل آویو روابطش را عادی سازی کرده است.

هیئتی از رژیم صهیونیستی  به دوحه می‌رود

شبکه کان اسرائیل گزارش داد که هیئتی از این رژیم فردا یکشنبه برای مذاکره در خصوص دست یابی به توافق با حماس راهی دوحه قطر خواهد شد. کابینه رژیم اسرائیل قبل از عزیمت هیئت،  شروط حماس برای آتش بس و تبادل اسرا را بررسی و موضع خود را اعلام خواهد کرد.

حمله جنگنده‌های اسرائیل به جنوب لبنان

جنگنده های رژیم اسرائیل منطقه طیرحرفا واقع در جنوب را بمباران کردند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 26 اسفند 1402 - 9:55:56