امروز معنای واقعی وحدت، یعنی همبستگی جهان اسلام در مقابل ظالم

پنج شنبه 24 اسفند 1402 - 22:0:0
امروز معنای واقعی وحدت، یعنی همبستگی جهان اسلام در مقابل ظالم

شيخ صادق اخوان، استاد حوزه در برنامه «الوجه الآخر» از شبکه الکوثر با اشاره به لزوم وحدت مسلمانان گفت: حقیقت وحدت اسلامی و تقریب مذاهب در عضر ما به معنای همبستگی و پیوستگی امت اسلام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شيخ صادق اخوان، استاد حوزه در برنامه «الوجه الآخر» از شبکه الکوثر گفت: جهان اسلام امروز تشنه همبستگی و پیوستگی میان مسلمانان است. اینکه تصمیماتی اتخاذ شود تا مسلمانان بتوانند حمایت واقعی و همبستگی از خود را از یکدیگر در عرصه جهانی نشان دهند.

آقای اخوان اضافه کرد: چنانچه می دانیم رنگ پوست سفید بر سیاه دلیل بر برتری نیست و یا قومیت و ملیت افراد بشر برای آن برتری و فضیلت را نمی آورد؛ عرب بر عجم برتری ندارد. امروزه نیز مذاهب مختلف، یکی از دیگری بالاتر نیست. واختلاف نظرات و فتواهای مختلف امری کاملا طبیعی است.

وی افزود: از بدو اسلام و در مدینه منوره از هفته های اول تشکیل حکومت اسلامی در این شهر، پیمان شهر مدینه میان حضرت رسول الله صلى الله عليه وآله وقبیله های یهودی بني قريظة وبني نضير بسته شد. این پیمان فارغ از اختلاف عقیده، بر پایه مصالح بالاتری بنا شده بود که جز خدا آن را نمی داند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 24 اسفند 1402 - 20:59:27