افشای سفر مخفیانه رئیس سیا به مصر

دو شنبه 21 اسفند 1402 - 10:28:38
افشای سفر مخفیانه رئیس سیا به مصر

روزنامه قطری العربی الجدید نوشت رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به تازگی سفر مخفیانه‌ای به مصر داشته و درباره برقراری آتش‌بس موقت در غزه مذاکره کرده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  العربی الجدید به نقل از یک منبع مصری  گفته است که ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جمعه گذشته سفر مخفیانه‌ای به مصر داشته است .
بر اساس این گزارش، طی این سفر امکان دستیابی به آتش بس انسانی کوتاه مدت ۲ تا چهار روزه با آغاز ماه مبارک رمضان بررسی شده است.
این منبع با اشاره به اینکه فشارهای آمریکا برای برقراری آتش بس سریع بشر دوستانه با آغاز ماه رمضان وجود دارد، گفت: این موضوع در چارچوب تمایل واشنگتن برای تحریک نکردن احساسات مسلمانان سراسر جهان در ماه مبارک رمضان است، به ویژه با توجه به اینکه آنها دولت آمریکا را به طور مشترک با تل آویو مسئول قتل عام و قحطی در غزه می‌دانند.
یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که ویلیام برنز رئیس سیا برای رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.
باراک راوید روزنامه‌نگار سرشناس صهیونیستی نیز مدعی شد که رئیس سیا گفت وگوهایی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در مورد توافق آتش‌بس در غزه انجام داده است.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 21 اسفند 1402 - 10:16:39

دسته بندی :