درخواست توقف کشتار زنان و کودکان غزه به مناسبت روز جهانی زن

جمعه 18 اسفند 1402 - 8:0:0
 درخواست توقف کشتار زنان و کودکان غزه به مناسبت روز جهانی زن

ده‌ها فلسطینی در روز جهانی زن در شهرهای کرانه باختری در اعتراض به تداوم جنگ و نسل‌کشی در غزه تظاهرات کردند و از جامعه بین المللی خواستند برای توقف کشتار زنان در غزه تلاش کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم اشغالگر اسرائیل در ساعات اخیر بیش از 40 فلسطینی از جمله 4 زن را بازداشت کرد که «بشری الطویل» روزنامه نگار در میان آنها بود.

ده‌ها زن فلسطینی روز جهانی زن را که در فلسطین رنگ و بوی ایستادگی زن فلسطینی در میدان و همرزم بودن وی در راه مقاومت دارد، گرامی داشتند. تظاهرات‌کنندگان در شهرهای فلسطین، خواستار پایان نبرد و نسل‌کشی در باریکه غزه و توقف اجرای تصمیم رژیم صهیونیستی برای کشتار زنان و کودکان شدند.

این تظاهرات به جهانیان این پیام را داد که تجلیل از زنان باید پایان دادن به کشتار آنها توسط اشغالگران اسرائیلی باشد.

امل خریشه رئیس اتحادیه زنان فلسطین در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «ما اینجا هستیم تا به جهانیان یادآوری کنیم که هنوز فلسطین تحت اشغال و همچنان جنگ نسل کشی در غزه در جریان است. ما اینجا هستیم تا حقوق مشروع فلسطینی ها را برای زنان فلسطینی مطالبه کنیم و خواستار توقف ​​جنگ و نسل کشی و فاجعه گرسنگی در باریکه غزه شویم.»

در روز جهانی زن، رژیم اشغالگر اسرائیل چهار فلسطینی از جمله «بشری الطویل» روزنامه نگار و دختر جمال الطویل یکی از رهبران حماس را همزمان با چهار زن فلسطینی دیگر در شهر رام الله دستگیر کرد. اشغالگران همچنین 40 فلسطینی را در رام الله، طوباس و بیت لحم دستگیر کردند.

موج دستگیری فلسطینیان پس از ۷ اکتبر به بازداشت بیش از 7300 تن انجامید.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 17 اسفند 1402 - 23:25:33