اعتراض دمشق به نصب دکل‌های مراقبت انگلیسی در مرز لبنان و سوریه

سه شنبه 15 اسفند 1402 - 22:43:29

دمشق دکل‌های مراقبتی را که انگلیس برای مرزبانان لبنانی در امتداد مرز لبنان با سوره نصب کرده است، دکل های جاسوسی توصیف کرد و یادداشتی اعتراض آمیز در این زمینه برای مقامات لبنانی فرستاد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: مرزهای سوریه و لبنان به علت دکل های مراقبت که انگلیس برای مرزبانان لبنانی در مرز لبنان با سوریه احداث کرده، به موضوع مناقشه بین این دو کشور تبدیل شده است. طبق یادداشت اعتراض آمیزی که وزارت امور خارجه سوریه برای وزارت امور خارجه لبنان فرستاد، سوریه معتقد است این دکل های مراقبت، تا عمق زیاد در داخل خاک سوریه فعالیت می کنند و اطلاعاتی از این کشور جمع آوری می کنند که از طریق انگلیس در اختیار رژیم اسرائیل قرار می گیرد.

این دکل ها در مرزهای شمالی لبنان از مصب «نهر الکبیر» در شمال لبنان تا بعد از منطقه راشیا در بقاع مستقر شده اند و دمشق معتقد است اسرائیل از اطلاعاتی که از طریق این دکل ها به دست می آورد برای اجرای حملاتش در عمق خاک سوریه استفاده می کند. به خصوص که فرماندهان انگلیسی به صورت دوره ای از این دکل ها بازدید می کنند.

وزارت امور خارجه لبنان، نسخه هایی از یادداشت اعتراض آمیز سوریه را برای نجیب میقاتی نخست وزیر و فرماندهی ارتش و طرف های ذیربط در کشور فرستاد ولی تاکنون لبنان پاسخ رسمی یکپارچه به این اعتراض نداده است. دولت سوریه در این یادداشت خواستار اجرای قوانین بین المللی مرتبط با مرزهای مشترک دوکشور شد و تاکید کرد لبنان باید داده ها و اطلاعاتی را که از طریق این دکل ها به دست می آورد، با دولت سوریه به اشتراک بگذارد به خصوص که اسرائیل دشمن مشترک هر دوکشور است و آمریکا و انگلیس نقش پررنگی در حمایت از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 15 اسفند 1402 - 22:42:50