برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

آمریکا غرق کشتی انگلیسی را در دریای سرخ تایید کرد

دو شنبه 14 اسفند 1402 - 12:42:44

دولت مردمی یمن اعلام کرد که کشتی انگلیسی "روبی مار " که 14 روز پیش در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفته بود، در دریای سرخ غرق شده است. آمریکایی ها سرانجام این موضوع را تایید کردند.

ویژه - الکوثر : اعتراف و اذعان دولت آمریکا به غرق کشتی انگلیسی از آن جهت مهم است که  طی چند روز گذشته  آمریکایی ها سعی کردند به کمک دولت انگلیس شتافته و به آنها برای رهایی از این مشکل کمک کنند.
این درحالیست که فرماندهی نیروهای مسلح یمن همان روزی که رزمندگان یمنی کشتی را هدف قرار دادند ، اعلام کرد این عملیات به شدت به کشتی انگلیسی آسیب وارد کرده و باعث غرق آن در خلیج عدن شده است .
ارتش یمن تاکید کرد که در جریان عملیات ، خدمه کشتی همه به سلامت از کشتی آسیب دیده خارج شده اند.
«عبدالملک بدرالدین الحوثی»، دبیرکل انصارالله یمن  قبل از هدف قرار دادن کشتی "روبی مار" هشدار ویژه ای به انگلیس داده و تاکید کرده بود که یمن توانایی درمان توهمات استعماری انگلیس را دارد و هدف قرار دادن کشتی " مرلین لوندا" که  چندین شب می سوخت، بزرگترین گواه این ادعاست .
الحوثی گفت: ملت ما با جرات، دلاوری و ثباتِ تمام که از گرایش ایمانی و فرهنگ قرآنی نشات می‌گیرد، در برابر مثلث شرارت یعنی آمریکا، اسرائیل و انگلیس ایستاده‌اند. ما صبح امروز با جرات تمام به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی حمله کردیم. ملت ما در انجام آن چه باید انجام بدهد شک و تردید به خود راه نخواهد داد.
 تعداد  کشتی های رژیم صهیونیستی ، انگلیسی و آمریکایی که توسط نیروی دریایی یمن در دریای سرخ ، دریای عرب و خلیج عدن هدف قرار گرفتند به 54 فروند رسیده  است که موید توانمندی نظامی یمن و ناتوانی انگلیس و آمریکا در حفاظت از موجودیت رژیم جنایتکار صهیونیستی است.
نیروهای مسلح یمن در واکنش به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه، هدف قرار دادن کشتی‌ها به مقصد بنادر اراضی اشغالی را آغاز کرد و همچنان با وجود اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس به این عملیات خود در دریای سرخ باقوت  ادامه می دهند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 14 اسفند 1402 - 12:40:32