بشار اسد: غربی ها از قانون و حقوق بشر حرف نزنند

دو شنبه 14 اسفند 1402 - 15:0:0

رئیس جمهور سوریه با انتقاداز انفعال غربی ها درخصوص نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هیچ توجیهی برای رژیم اشغالگر اسرائیل برای استفاده از زور و قدرت نظامی علیه مردمی که از خود دفاع می‌کنند، وجود ندارد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «بشار اسد» در مصاحبه اختصاصی با ولادیمیر سولوویف رئیس اتحادیه خبرنگاران روسیه با اشاره به تحولات غزه گفت: مردم فلسطین مالک و صاحب سرزمین خود هستند، آنها سرزمینشان اشغال شده است و نزدیک به هشتاد سال است که قتل عام می‌شوند.
وی افزود: براساس اصول اخلاقی و قانونی شناخته شده، شما حق دارید از نیروی نظامی برای دفاع از خود در برابر دشمنی که به سرزمین شما حمله کرده است، استفاده کنید.
بشار اسد ادامه داد: ما نمی‌توانیم در مورد غزه به تنهایی صحبت کنیم، زیرا غزه بخشی از مسئله فلسطین و اسرائیل رژیمی اشغالگر و متجاوز است و فلسطینی‌ها را می‌کشد فقط به علت اینکه آنها از خود دفاع می‌کنند. هیچ توجیهی، نه قبلا و نه حالا برای اسرائیل به منظور استفاده از زور و قدرت نظامی علیه فلسطینی‌هایی که از خود دفاع می‌کنند، وجود ندارد.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به تحولات هفتم اکتبر گفت : ما نمی‌توانیم در مورد آنچه در ۷ اکتبر اتفاق افتاد، بدون صحبت در مورد آنچه در سال ۱۹۳۰ و پس از آن تا امروز رخ داده است، صحبت کنیم چرا که همه این تحولات به هم پیوسته هستند.
وی خاطرنشان کرد: عرب‌ها اکنون شرایط خوبی ندارند و فشار غرب به نفع اسرائیل بر تصمیمات اعراب تأثیر گذاشته است. مردم در غرب مردم بدی نیستند، اما رسانه‌ها با سیاستمداران متحد می‌شوند تا این مردم را ناآگاه و گمراه کنند و به آنها هر چیزی بگویند تا باور کنند.

بشار اسد در ادامه مصاحبه همچنین  تصریح کرد: مشارکت مردم در حل مشکلات پیش روی هر کشوری، استحکام ملی آن کشور را تقویت می‌کند. غرب فقط می‌خواهد خودش قوی باشد.
وی افزود: روس‌ها از زمان پتر کبیر اجازه نداشتند قوی باشند. وقتی نسل جدید تاریخ را فراموش می‌کند، فراموش می‌کند که کشورش هدف قرار گرفته است و فرصت برای غرب به منظور نابودی آن نسل فراهم می‌شود. حذف نسل جدید ممکن است از طریق لیبرالیسم مدرن باشد که هدف آن از بین بردن ساختار جامعه است. ما می‌توانیم با روایات غربی مقابله کنیم، زیرا آنها به دروغ وابسته هستند، در حالی که گفتمان ما به حقیقت بستگی دارد و حقیقت قوی‌تر از دروغ است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 14 اسفند 1402 - 11:56:0