گزارش برنامه عدسة الكوثر :

برگزاری انتخابات ایران در فضایی پرشور

دو شنبه 14 اسفند 1402 - 10:28:0

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ایران در فضایی پرشور برگزار شد و اقشار مختلف مردم ایران در سراسر کشور به پای صندوق های رای رفتند.

ویژه ‌- الکوثر گزارش برنامه «عدسة الكوثر» شبکه الکوثرحاکیست، رای دهندگان ایرانی با حضور در 59 هزار شعبه اخذ رای، قوه قانون‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی را پایه‌ریزی و سرنوشت سیاسی کشور را در بخش عمده‌ای از ارکان حکومت و نظام تعیین کردند.
بیش از دویست و سی هزار ناظر انتخاباتی بر فرایند برگزاری انتخابات  ایران نظارت داشتند  و پلیس نیز  با بکار گیری 250 هزار نفر امنیت انتخابات را تامین کرد.
دردوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ایران،  بیش از 61 میلیون شهروند ایرانی  واجد شرایط برای رای دادن بودند.
همچنین پانزده هزار و دویست نامزد برای کسب دویست و نود کرسی مجلس شورا و 88  کرسی مجلس خبرگان رهبری به رقابت پرداختند .
میزان مشارکت رای دهندگان  رای اولی  ( کسانی که برای اولین بار در انتخابات رای دادند) بسیار بالا و سرشار از شور میهنی بود .
ایرانیان با حضور گسترده و شور انگیز خود در پای صندوق های رای تاکید کردند که شرکت درانتخابات در حقیقت تقویت روحیه و باور ملی و ارتقای جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام علی خامنه ای (مدظله العالی) است.
ناظران و کارشناسان معتقدند  که مردم  ایران با شرکت  گسترده در جشن ملی انتخابات، ضربه سختی به کشورهای متخاصم وارد کردند.  


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 14 اسفند 1402 - 10:28:51