غزه بزرگ‌ترین زندان رو باز جهان/ کمک‌های هوایی به غزه توهین به بشریت

یک شنبه 13 اسفند 1402 - 19:0:0
غزه بزرگ‌ترین زندان رو باز جهان/  کمک‌های هوایی به غزه توهین به بشریت

یک تحلیلگر مصری با اشاره به ارسال هوایی کمک برای ساکنان غزه گفت: انداختن کمک از هوا توهین به بشریت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از رای الیوم، «احمد السید النجار» تحلیلگر مصری با اشاره به ارسال هوایی کمک برای ساکنان غزه گفت: انداختن کمک از هوا توهین به بشریت است؛ وی خواستار رسیدن کمک‌ها از راه زمینی شد.

وی با اشاره به روی آوردن اردن به این روش، تاکید کرد: ارسال هوایی با اجازه رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام شده است.

این تحلیلگر مصری اضافه کرد: اقدام انسانی این است که کمک ها زمینی یا از طریق دریا به طرف محلی تحویل داده تا میان نیازمندان توزیع شود.

از سوی دیگر، «مامون فندی» استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل مصری نیز گفت: راهی برای پایان دادن به کشتار جمعی در غزه جز با ایجاد ائتلاف عربی و اسلامی از سوی افراد شرافتمند دنیا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه صهیونیست‌ها در اتاق بسته می‌گویند، با آنچه اعلام می‌کنند، متفاوت است و باید ائتلاف بزرگی تشکیل تا دروغ آنها آشکار شود.

در همین حال، جمع زیادی از مصری‌ها در تجمع همبستگی با مردم غزه مقابل سندیکای روزنامه نگاران در قاهره، خواستار بازگشایی گذرگاه رفح شدند و به گرسنگی کودکان غزه و کشتار جمعی اشاره کردند که صهیونیست‌ها با بمب های آمریکایی به راه انداخته‌اند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ارتش مصر روز شنبه از ارسال کمک‌های هوایی این کشور به شمال غزه خبر داد.

سرهنگ «غریب عبدالحافظ» سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای گفت که قاهره به ارسال هوایی محموله‌های مواد غذایی و نیازهای فوری بشردوستانه به شمال باریکه غزه ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر شبکه خبری قاهره روز جمعه به نقل از منابعی اعلام کرد که قرار است کمک‌های بشردوستانه به وزن ۶.۷ تن با چتر توسط یک فروند هواپیمای ترابری مصری بر فراز اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه رها شود.

ارسال هوایی کمک‌های دارویی و غذایی به مناطق درگیری در باریکه غزه به دلیل مخاطرات بالا و ناکارآمدی پایین همواره برای سازمان‌های امدادی آخرین راه‌حل محسوب می‌شود.

توزیع هوایی مواد غذایی برای ساکنان غزه همچنین واقعیت دیگری را تایید کرد؛ این منطقه بزرگ‌ترین زندان رو باز جهان است. به نظر می‌رسد که اقدام کشورهای حامی رژیم صهیونیستی برای ارسال هوایی کمک‌ها و مواد غذایی با در نظر داشتن موثر نبودن آن از جهت حجم اندک کمک‌های هوایی در مقابل حجم گسترده نیازها و دشواری‌های لجستکی و اطلاع‌رسانی، به نوعی استفاده از این فرصت برای سرپوش نهادن بر واقعیت همدستی خود در جنایت‌های این رژیم در غزه هستند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 13 اسفند 1402 - 16:36:48

دسته بندی :
برچسب :