کشتار هدفمند خبرنگاران از سوی اسرائیل صدای رسانه های غربی را درآورد

جمعه 11 اسفند 1402 - 20:0:0
کشتار هدفمند خبرنگاران از سوی اسرائیل صدای رسانه های غربی را درآورد

بیش از ۳۰ رسانه جهان در پی کشتار هدفمند خبرنگاران از سوی اسرائیل  با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار حفاظت از خبرنگاران در غزه شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گفته کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل به غزه در ۷ اکتبر، حداقل ۹۴ روزنامه نگار که ۸۹ نفر از آنها فلسطینی هستند، کشته شده اند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه به وقت محلی با تایید و انتشار بخش هایی از این نامه سرگشاده اعلام کرد: «خبرنگاران غیرنظامی هستند و مقامات اسرائیل باید طبق قوانین بین المللی از روزنامه نگاران به عنوان غیرنظامیان محافظت کنند. کسانی که مسئول هرگونه نقض این حمایت دیرینه هستند باید پاسخگو شوند. حمله به روزنامه نگاران مانند حمله به حقیقت است.»

کارشناسان سازمان ملل هشدار داده اند که «حملات هدفمند و کشتار روزنامه نگاران جنایت جنگی است.» ارتش اسرائیل ادعا می کند که «از قوانین بین المللی پیروی می کند و اقدامات احتیاطی ممکن را برای کاهش آسیب غیرنظامیان انجام می دهد.»

سی ان ان افزود: روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فلسطینی منابع حیاتی برای رسانه‌های جهانی جهت پوشش ویرانی‌های ناشی از عملیات نظامی اسرائیل در غزه هستند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 11 اسفند 1402 - 21:45:18

دسته بندی :
برچسب :