بایدن: «من یک صهیونیست هستم»

چهار شنبه 9 اسفند 1402 - 21:0:0
بایدن:  «من یک صهیونیست هستم»

رئیس‌جمهور آمریکا که دولتش به رغم فشارهای جهانی با درخواست آتش بس جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل علیه غزه مخالف است، در یک اظهارنظر جدید گفت : «من یک صهیونیست هستم».

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جو بایدن در گفتگو با برنامه کمدی «آخر شب» گفت: شما برای اینکه بخواهید صهیونیست باشید نیازی نیست که یهودی باشید. من یک صهیونیست هستم. اگر اسرائیل نباشد هیچ یهودی در جهان امن نخواهد بود اما موضوع این است که آنها (اسرائیل) هم باید فرصت برای داشتن صلح و امنیت اسرائیلی‌ها و فلسطینیان بدهند؛ فلسطینیانی که از نظر من توسط حماس به گروگان گرفته شده‌اند.
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به جنگ غزه و با  بیان اینکه «ماه رمضان در راه است»، ادعا کرد:  اسرائیلی‌ها توافق کرده‌اند که در این ماه «مشغول اقدامات (حملات به غزه) نخواهند شد.
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین  ادعا کرد که عربستان سعودی آماده به رسمیت شناختن اسرائیل است. اردن، مصر، 6 کشور دیگر هستند که دارند کار می‌کنند. من در حال کار کردن با قطر بوده‌ام. 
رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: یک فرایندی در حال پیش رفتن است که فکر می‌کنم اگر ما بتوانیم به آتش بس موقت برسیم قادر خواهیم بود به سمتی برویم که اوضاع را عوض کنیم البته نه اینکه فورا به راهکار دو دولتی برسیم بلکه به سمت فرایند منجر به راهکار دو دولتی برویم؛ فرانیدی که امنیت اسرائیل و استقلال فلسطینیان را ضمانت کند البته استقلالی که شامل این موضوع نباشد که آنها بتوانند برای مثال کشور دیگری را به کشورشان دعوت کنند تا دفاع از آنها را تامین کند، راه‌هایی برای انجام این کار وجود دارد. من الان زمان برای صحبت در این باره ندارم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 9 اسفند 1402 - 11:19:22