یک کشتی دیگر در سواحل استان الحدیده یمن هدف قرار گرفت

چهار شنبه 9 اسفند 1402 - 8:42:13
 یک کشتی دیگر  در سواحل استان الحدیده یمن هدف قرار گرفت

شرکت امنیت دریایی «آمبری» بامداد چهارشنبه از بروز یک حادثه امنیتی جدید در نزدیکی سواحل استان الحدیده در غرب یمن خبر داد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شرکت انگلیسی آمبری اعلام کرد گزارشی مبنی بر یک حادثه امنیتی جدید در حدود ۵۰ مایلی حدیده، در غرب یمن دریافت کرده است.
سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز روز پنج‌شنبه سوم اسفند ماه از وقوع یک حادثه امنیتی در آب‌های منطقه‌ای یمن خبر داده و اعلام کرده بود این حادثه در ۷۰ مایل دریایی در جنوب شرقی خلیج عدن در یمن رخ داده است.
نیروهای مسلح یمن چندین بار اعلام کرده اند که در همبستگی با فلسطینی‌های بی دفاع و مظلوم در نوار غزه و به نشانه اعتراض به بمباران و تجاوزگری مخرب رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، کشتی‌های رژیم اسرائیل یا متعلق به شرکت های صهیونیستی را هدف قرار می دهند و از کشورها خواسته‌اند از کار کردن شهروندان خود بر روی این کشتی‌ها جلوگیری کنند.
مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.
این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.
نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 9 اسفند 1402 - 8:41:59