سام شکری تشریح کرد:

بحران غزه و معیارهای دوگانه حقوق بشر

سه شنبه 8 اسفند 1402 - 17:23:36
بحران غزه و معیارهای دوگانه حقوق بشر

وزیر امور خارجه مصر امروز سه شنبه با اشاره به جنگ علیه غزه از معیارهای دوگانه در تعامل با بحران‌های بین‌المللی و نقض شدید حقوق بشر به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سامح شکری» در این باره اظهار داشت: ما استفاده از سلاح گرسنگی، محاصره و کوچ اجباری را برای پاک کردن مسئله فلسطین محکوم می‌کنیم.

وزیر امور خارجه مصر افزود: ما بر ضرورت توقف فوری حملات و خودداری از هرگونه اقدام نظامی اسرائیل در رفح تاکید می‌کنیم.

شکری گفت: بحران غزه، معیارهای دوگانه در برخورد با بحران‌های بین‌المللی و نقض شدید حقوق بشر را نشان می‌دهد و این معیارهای دوگانه به اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهد تا تخلفات خود را در غزه ادامه دهد.

وزیر امور خارجه مصر ادامه داد: مصر تلاش‌های خود را برای توقف درگیری و برقراری آتش‌بس در غزه، آزادی اسرا و افزایش کمک‌ها ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه نیز تاکید کرد: هرگونه اقدام نظامی اسرائیل در رفح در چنین شرایطی عواقب فاجعه باری خواهد داشت که پایه‌های صلح در منطقه را تهدید می‌کند.

شکری درباره اقدامات رژیم صهیونیستی علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز خاطرنشان کرد: هیچ جایگزینی برای آنروا وجود ندارد و فعالیت‌های آن در فلسطین، اردن، سوریه و لبنان ضروری است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 8 اسفند 1402 - 17:1:45