ضربات مهلک انصارالله یمن به اقتصاد انگلیس 

دو شنبه 7 اسفند 1402 - 21:0:0
ضربات مهلک انصارالله یمن به اقتصاد انگلیس 

نظرسنجی اتاقهای بازرگانی انگلیس نشان می دهد صادرکنندگان این کشور در نتیجه عملیات دریایی انصارالله یمن آسیب دیده‌اند و هزینه‌ها به علت تاخیرها در تحویل کالاها به شدت افزایش یافته است. 

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از گاردین، نظرسنجی یک گروه تجاری پیشرو نشان می دهد که بیش از نیمی از خرده فروشان و صادرکنندگان در انگلیس تحت تاثیر اختلال در تجارت در دریای سرخ بر اثر حملات حوثی ها (مبارزان انصارالله یمن) به کشتی‌های باری قرار گرفته اند.
بر اساس نظرسنجی اتاق بازرگانی انگلیس (BCC)، هزینه حمل از آسیا به اروپا برای برخی مشاغل تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است و این در حالی است که تاخیرهای باربری سه تا چهار هفته به زمان تحویل افزوده است.
به گفته شرکت کنندگان در این نظرسنجی، در بیش از ۱۰۰۰ شرکت که بیشتر آنها از کسب و کارهای کوچک و متوسط بودند، تأخیرها اثرات مهلکی مانند مشکلات در جریان نقدینگی و کمبود قطعات در خطوط تولید ایجاد کرده است.
ویلیام بین، رئیس سیاست بازرگانی در این گروه از دولت خواست در بحبوحه تقاضای ضعیف جهانی و هزینه‌های بالاتر، به دنبال حمایت از صادرکنندگان در بودجه هفته آینده باشد.
وی گفت: « داده‌های اخیر [دولت] نشان می‌دهد که تأثیر مشکلات در صنعت حمل و نقل دریایی هنوز بر اقتصاد انگلیس وارد نشده است اما تحقیقات ما حاکی از آن است که هر چه وضعیت فعلی طولانی‌تر باشد، احتمال اینکه فشار هزینه‌ها شروع شود، بیشتر می‌شود.»
بین گفت: «زمان سختی برای شرکت‌ها» است، زیرا معرفی بررسی‌های گمرکی جدید دولت پس از برگزیت و رویه‌ها برای واردات از اروپا نیز «به هزینه‌ها و تأخیرها افزوده است».
وی در ادامه افزود: «اقتصاد انگلیس شاهد کاهش کل صادرات کالاهای خود برای سال ۲۰۲۳ بود و با توجه به ضعیف بودن تقاضای جهانی، نیاز است که دولت به دنبال حمایت از صادرات کنندگان در بودجه مارس باشد.»
به طور متوسط، هزینه حمل و نقل دریایی کالا از چین به اروپا از دسامبر بیش از دو برابر شده است، زیرا اکنون محموله ها باید به جای عبور از کانال سوئز، سراسر آفریقا را طی کنند - مسیری که حدود دو هفته بیشتر طول می کشد.
پیش‌بینی می‌شود که مشکلات زنجیره تامین در ماه آینده تشدید شود.اکنون تقاضای برای حمل و نقل هوایی در این مسیر به این دلیل افزایش یافته است که بسیاری از کشتی‌ها برای مدت طولانی پهلو می‌گیرند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 7 اسفند 1402 - 11:28:30