مصر: مذاکرات دوحه و قاهره تکمیل کننده مذاکرات پاریس است

دو شنبه 7 اسفند 1402 - 10:19:32
 مصر: مذاکرات دوحه و قاهره تکمیل کننده مذاکرات پاریس است

برخی منابع آگاه مصری با اعلام برگزاری مذاکراتی در دوحه درباره غزه اظهار کردند: مذاکرات آتی در قطر درباره غزه در واقع در ادامه نشست‌های اخیر پاریس بوده و با نشست آتی در مصر کامل می‌شود.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات پاریس به چارچوب کلی دست یافتند که در تسریع امضای توافق آتش‌بسی میان ۲ طرف فلسطینی و اسرائیلی در نوار غزه نقش موثری ایفا خواهد کرد.
در حالی که رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای پیگیری مذاکرات درباره توافق آزادسازی اسرای صهیونیست، هیئت خود را طی روزهای آتی به قطر اعزام می‌کند، منابع مصری اعلام کردند که مذاکرات در قالب نشست‌هایی در دوحه و سپس در قاهره در سطح تخصصی ازسرگرفته خواهد شد.
این منابع در ادامه اظهار کردند: «اسرائیل»، آمریکا، قطر، مصر و هیئتی از جنبش حماس شرکت‌کنندگان در مذاکرات آتی خواهند بود.
منابع یاد شده گفتند: مذاکرات دوحه در ادامه نشست‌ اخیر پاریس انجام می‌شود و مذاکرات در دوحه و قاهره با هدف دستیابی به توافقی درباره آتش‌بس و تبادل اسرا و افراد بازداشت‌شده برگزار می‌شود.
حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از بیش از ۱۴۰ روز قبل ادامه دارند و در حالی که با تداوم این حملات احتمال بروز فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه وجود دارد، مذاکرات پاریس اتفاق مثبتی را در روند دستیابی به قراردادی جدید میان حماس و رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 7 اسفند 1402 - 10:19:27

دسته بندی :