نظامیان اشغالگر از «هرج و مرج کامل» رنج می برند

شنبه 5 اسفند 1402 - 16:0:0
نظامیان اشغالگر از «هرج و مرج کامل» رنج می برند

ژنرال سابق صهیونیست به کمبود تجهیزات و هرج و مرج در میان نظامیان اشغالگر در غزه اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ژنرال «اسحاق بریک» در این باره گفت: پس از هفتم اکتبر به نتانیاهو درباره عدم آمادگی ارتش برای شروع جنگ تذکر دادم. زیرا علاوه بر کمبود تجهیزات و امکانات لازم برای آغاز جنگ، نظامیان از پنج سال پیش تاکنون تمرینات نظامی نداشته اند.

اسحاق بریک پیشتر به روزنامه معاریو گفته بود: هرج و مرج کاملی در میان نظامیان اسرائیل در غزه وجود دارد که رسانه ها به آن نمی پردازند و از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، نظامیان چندین بار از من در این باره سؤال کرده اند.

این ژنرال صهیونیست افزود: نظامیان اسرائیلی در زمینه تجهیزات و خدمات لجستیک و مواد غذایی و همه امکاناتی که برای پیشروی نیاز است با کمبود مواجه هستند. زیرا ارتش، همه چیز را به شرکت های خصوصی واگذار کرده است.

اسحاق بریک تصریح کرد: هیچ نیرویی برای تعمیر فوری تانک ها وجود ندارد و ده ها تانک در کرانه باختری از کار افتاده اند و باید از این منطقه خارج شوند.

این ژنرال اسرائیلی همچنین گفت: قطعا رسانه ها در این باره خبری منتشر نمی کنند. اما این امکانات پاسخگو نیست.

اسحاق بریک تأکید کرد: از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر تاکنون بیش از شش بار با بنیامین نتانیاهو دیدار کردم. اما اطرافیانش نمی خواهند وی حقیقت را بشنود. به همین دلیل او را از من دور کردند. من به وی اطلاع دادم که ارتش برای آغاز فوری جنگ آماده نیست. زیرا بسیاری از نیروها از پنج سال پیش تاکنون هیچ گونه آموزشی ندیده اند و ما در زمینه امکانات با کمبود مواجه هستیم.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 5 اسفند 1402 - 20:28:35

دسته بندی :